dinsdag 5 september 2017

Quilt kit - Preppy the Whale Elizabeth Hartman

Op Instagram en Facebook heb ik al een aantal sneak peaks laten zien van deze quilt, maar nu is het dan echt zover.


Hij is af! De Preppy the Whale van Elizabeth Hartman.


Ik heb de Child Size gemaakt, die bestaat uit 27 vrolijke walvissen in de kleuren van de regenboog. 
Het uiteindelijke formaat is 120 x 127 cm. Niet heel groot, maar perfect voor een kind en natuurlijk ook voor mezelf als ik op de bank zit.

Zelfs de achterkant is bijpassend <3.

Het quilten heb ik heel simpel gelaten. Ik heb gewoon willekeurige golven gemaakt, zo gebeurd! Je hebt hiervoor geen speciale free motion stand nodig, maar je naait gewoon zoals normaal en beweegt de stof in plaats van rechtdoor te gaan. Een walking foot / boventransport voet zou hier erg handig voor zijn. 


Voor de binding heb ik de dress stripe van Dear Stella gebruikt uit de webshop. Hij past gewoon helemaal in het thema en een streep als binding is natuurlijk altijd leuk! Hier heb je met 0,5m meer dan genoeg aan.


Dit is een echte vrolijke quilt en ook nog eens heel leuk om te maken.

Als je hem zelf ook wilt maken dan kan dat!

Ik heb namelijk een aantal pakketjes in de webshop staan.



Dit regenboog pakket bestaat uit 27 Fat Sixteen's. Dat zijn stukjes van minimaal 25 x 27cm en dat is perfect voor het maken van de walvisjes. Ik kan er ook nog wel een paar andere ideeën voor bedenken, want die regenboog ziet er zo leuk uit!

Let op: In het patroon staat niet vermeld welke kleuren worden gebruikt. Dit is dus een benadering. 

Naast de kleuren voor de walvissen is er ook zwart nodig voor de monden en oogjes, 25 cm om precies te zijn en een achtergrond stof van 1,75m. Dat heb ik voor het gemak ook samengevoegd in een pakketje. Hier hou je een flink stuk van over, maar de lengte is nodig om de randen uit één stuk te kunnen knippen. 

De originele quilt heeft een grijze achtergrond, maar ik wilde de regenboog er extra uit laten springen en heb voor wit gekozen. Als je toch de grijze achtergrond wilt gebruiken kan dat natuurlijk, daarom heb ik de pakketjes apart gelaten. Het enige wat je hoeft te doen is de grijze fat sixteen vervangen voor een witte, maar iedere quilter heeft vast wel een restje wit liggen ;)


En om het allemaal extra leuk te maken krijg je nu ongeveer 15% korting als je de drie onderdelen samen besteld. Dit staat onderaan de productpagina van ieder onderdeel vermeld. 


Nog even wat belangrijke info!  
Het patroon is in het engels geschreven, met engelse afmetingen en voorzien van veel plaatjes. Het patroon is daardoor makkelijk te volgen. Ik heb zelf de vosjes gemaakt als 2e quilt ooit en het is dus zeker mogelijk dit als beginnersproject te nemen. Ik zou het echter niet als aller eerste quilt aanraden (tenzij je hulp kunt vragen) omdat het erg veel snij/knipwerk is met een aantal hele kleine onderdelen ( 1 x 1 inch). 
Natuurlijk kun je altijd alle vragen stellen.

Ik hoop dat een aantal van jullie de uitdaging aangaan!
Heel veel quiltplezier alvast!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten