maandag 19 februari 2018

WIP-Update: De Handwerkbeurs in Zwolle

Afgelopen weekend ben ik een dagje naar de handwerkbeurs geweest in Zwolle, zoals heel veel andere handwerkers, want het was enorm druk. Eigenlijk een beetje te druk om overal goed te kunnen kijken. Er werd me aangeraden volgende keer op zondag te gaan, maar hopelijk sta ik er volgende keer zelf met Het Naaldbos. 


Ondanks de drukte heb ik toch een hele leuke dag gehad en mooie dingen gezien. Het was best lastig om iets te kiezen, maar ik ben met een mooie buit naar huis gegaan. 

Deze stofjes zijn heeel iets anders dan ik normaal zou kiezen, dat was ook een beetje het doel voor deze beurs. De dames van quiltkompas hebben me goed geholpen met het kiezen van de kleurtjes, dat was best even een gedoe en ik heb mijn aankopen nog een beetje aangevuld met stofjes van meet & make en Sugaridoo. 

Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga maken, maar het moet iets anders dan anders worden, misschien een beetje improvisatie, gewoon lekker naaien en kijken wat er uitkomt. 


Ook heb ik wat leuke kleurtjes borduurstof meegenemen van Studio Koekoek en een heerlijk wolletje van Dutch Wool Diva voor de sok van de maand april, de maand waarin ik jarig ben. Ook iets anders dan normaal. Ik ben gek op kleur, maar dit keer heb ik een effen streng gekozen zodat ik een mooi patroon in de sok kan breien. 

En nog wat losse stofjes in mijn "normale stijl". Die diertjes zijn zo schattig en vrolijk! 


Ik ben met de trein naar Zwolle gegaan, heerlijk tijd dus om te handwerken. Ik werd flink aangekeken onderweg, maar ik heb hard gewerkt aan mijn sok voor de maand maart. De eerste is al af. Een beetje een gekke dit keer, maar het is geïnspireerd op minions. Ja, ik ben daar inderdaad een beetje te oud voor, maar ik ben gewoon gek op tekenfilms en ik moet altijd zo lachen om de minions, zeker als ik er met mijn zus naar kijk. 


Zondag een beetje een bijkom dagje en wat verder gegaan met mijn borduurwerk. Inmiddels nog 2 kleurtjes af. De garens zijn echt heel fel en vrolijk, ze passen super bij elkaar. Ik wilde eerst nog de feeen aanpassen aan de kleuren uit de tekenfilm, maar dan pasten ze niet meer goed bij de achtergrond en ik wilde niet alles aanpassen, dus toch maar 3 paarse feeen. 


Ik ben ook nog een dagje naar het museum geweest en daar heb ik gewerkt aan Delilah. Een half blokje afgekregen. Deze week hopelijk de andere helft. 


 En wat ik niet verwacht had, mijn Les Soeurs is af! Wat ben ik er blij mee. Het was een heel werkje, maar ik vind de kleuren prachtig geworden en het was heel leuk om te doen. Deze ben ik in december 2016 begonnen en de top heeft een tijdje bijna af in de kast gelegen. Nu is het dan toch eindelijk zover. Heel grappig om te zien hoeveel beter ik in patchen ben geworden in de tussentijd. De kruisingen waren soms heel dik en laten we het helemaal maar niet hebben over de scheve stukjes, maar dat geeft allemaal niet, hij is af!


Deze achterkant van Ikea had ik al een tijdje liggen. Een beetje aan de zware kant, maar de kleuren passen zo perfect bij de voorkant. Heerlijk warm voor op bed. Ik had nog geen hoes aan de achterkant genaaid, dus voor nu even een foto in de deuropening :P. Die hangertjes zijn trouwens ook van ikea, echt ideaal om quilts aan op te hangen. 


Dat was een hele drukke en volle week, vandaag nog een hele volle maandag en dan even bijkomen voor de gettogether van DutchMQG dit weekend! Ik ga de rondleiding geven in het onderwijsmuseum. Heel spannend, maar ontzettend leuk!

Fijne maandag! 
-XOXO-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten