zondag 22 oktober 2017

WIP-update - al in de kerst sfeer

Lang hoefde ik niet te wachten tot ik mijn eigen ontwerp kon laten zien. Afgelopen maandag was ik al aan de beurt! Het is zo leuk om je eigen idee in de kleuren en stofjes van anderen te zien. Ze zijn echt heel gaaf geworden en passen mooi bij de andere leuke ontwerpen die we al hebben. Ik kijk weer uit naar morgen!


Het is dit blokje geworden, een variate op het plus blok. Ik had zoveel ideeën en kon echt niet kiezen. We hadden een paar keer achter elkaar paper piecing gehad, dus ik wilde een blokje maken wat je snel met de naaimachine in elkaar kon zetten. Uiteindelijk is het deze geworden omdat het eerste project wat ik heb laten zien aan deze leuke groep mijn plus kussen was. De dutchmqggettogether was de eerste keer voor mij dat ik andere quilters heb leren ontmoeten en samen met hen een leuke quiltdag heb beleefd. Ik hoop dat er nog heel veel blokjes gaan volgen! 


Andere blokjes waar ik mee bezig was, was de popcorn deken van By Haafner. Ik zou iedere dag een blokje maken en dan zou ik vandaag de rand kunnen doen. Ik moest donderdag naar de tandarts voor een nieuwe beugel en het trekken van een kies.... dus ik heb daarna maar een beetje rustig aan gedaan en lekker op de bank zitten haken. Donderdag was hij dus ook al af. Ik heb hem inmiddels aan mijn moeder gegeven.

Tjah, wat toen.... Het moest een klein projectje zijn wat ik op de bank kon doen en waar ik niet teveel bij na hoefde te denken met die verdoving die nog werkte :P. 
Het is Soufflé de eend geworden. Hij is zoooo zacht en schattig. Dit is voor mij een heel bijzonder project wat ik uitgebreid zal uitleggen als hij af is. 


En voor de afwisseling heb ik nog een stukje geborduurd.
Dit wordt een leuk kerstprojectje met van die kaboutertjes die scandinavische kaboutertjes die ik zo gaaf vind. 
No christmas without a christmas tree. En dat is natuurlijk helemaal waar.


Om nog in de kerstsfeer te blijven ben ik gisteren naar het avri tuincentrum geweest om de kerstshow te bekijken. Wat was het weer mooi opgezet. Een beetje jammer dat er weinig efteling huisjes waren opgesteld, want die sparen we sinds vorig jaar. We wilden graag het kabouterhuisje met het rad, maar die hadden ze niet eens. :(  In ieder geval genoeg mooie dingen gezien en inspiratie opgedaan. 


Zo wilde mijn moeder wel graag een kerstsok die we gezien hadden. Helemaal gebreid in fair isle met wit en blauw. Nou mam dat wil ik wel voor je maken. Ik moest eigenlijk nog stofzuigen, maar toch maar meteen gestart in mijn enthousiasme. Alleen hij wordt wel errrrgg groot zo. Toch nog maar weer uithalen vandaag en iets kleiner beginnen. Die tel ik dus niet mee met mijn WIPS ;).

Voor de winkel ben ik ook druk bezig geweest deze week. 
Deze leuke panelen van Moda waren binnengekomen en om een idee te krijgen van wat je ermee kan moest ik ze natuurlijk wel in elkaar zetten ;).

Opzich duurt het niet zo lang om ze te maken, maar drie setjes, daar gaan toch flink wat uurtjes inzitten. Het is nog gelukt op de valreep en morgen zet ik ze op de website. 


Dat brengt me voor nu op 38 projecten :) het gaat in ieder geval omlaag :P

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten