zondag 18 maart 2018

WIP-Update: Internationale quilt dag.....

Gisteren was het internationale quiltdag! Ik hoop dat jullie een beetje tijd hebben gevonden om te handwerken. Ik had een hele dag gepland, maar er is weinig van terecht gekomen ;) Daarover later meer.

De week begon met de Sienna Burst Quiltalong week 2. 
Deze week snijden we alle blokken. Ik was stiekem al een beetje begonnen, maar heb het deze week afgemaakt, voor zover dat kon dan. Ik had besloten een grunge te gebruiken voor de achtergrondstof, maar ik had niet genoeg. Na even heen en weer mailen en staaltjes opsturen ben ik er nu achter welke het was en komt hij mijn kant op. Super service van Quiltkompas! 


 Zoals beloofd hier de foto van mijn 2e Macramé projectje. Dit is wandkleed Medusa van Fanny Zedenius uit het boek Knoop er op los! Echt een aanrader. In dit boek staan prachtige projecten met een hele duidelijke uitleg. Ik ben een beginner en met maar 2 soorten knopen kun je dit wandkleed al maken! Inmiddels hangt hij in de slaapkamer op een rode achtergrond.

Het was heel leuk om te doen. Het lastigste is om de knopen niet te strak te maken, maar ik zie al een flinke verbetering ten opzichte van het eerste project. Ik wil nu nog 2 plantenhangers maken, de haakjes hangen al, en dan is het even klaar voor bij mij in huis in ieder geval. Een oefenprojectje kan altijd natuurlijk ;)

Ik heb wel flink wat touw over van het wandkleed. Ongeveer 100 stukken van een meter.... Als iemand een leuke tip heeft wat ik daarmee kan, hoor ik het graag! Ik denk misschien zo'n mandje dat je met de naaimachine maakt, dat is momenteel erg populair. Ik heb me er alleen nog niet zo in verdiept en ik weet niet of dat ook met losse stukken kan. Ga ik eens uitzoeken! 

Voor nu in ieder geval weer een project minder op mijn lijstje ;)


Dit is een voorproefje van een nieuwe quilt die ik aan het maken ben voor de webshop. Het is het gratis patroon Spectrum van art gallery fabrics. Heel snel om in elkaar te zetten, misschien zelfs een klein beetje saai, maar het eindresultaat is het helemaal waard. De top is klaar en ik heb al ideeën voor het quilten. Als alles goed gaat sta ik toch nog op de patchwork en quiltdagen in Rijswijk in april! Dan moet hij zeker af zijn!

En natuurlijk een beetje gewerkt aan mijn borduurwerkje, sleeping beauty van DoNastitch. 
Het einde begint nu echt in zicht te komen, het is nog flink wat werk, maar zo voelt het niet, want ik heb nog maar 5 kleuren te doen! Ik ben benieuwd! Ik heb er eigenlijk maar 1 dag aan kunnen werken. Het was een drukke week!


En dan zijn de foto's op... wat heb je dan gisteren gedaan vragen jullie je misschien af...  nou niets :(

Normaal is zaterdag klusjesdag, deze keer niet, alleen even boodschappen en de was. Daarna had ik het huis alleen, even de actie op de website zetten, netflix aan en ik was er klaar voor. 

Zoals ik vorige week zei zou ik een nieuwe laptop krijgen. Ik had alleen mijn mail ingesteld en verder nog niets, toen netflix aanging ontdekte ik een fout..... De speaker kraakte en was kapot....  Ik heb meteen contact opgenomen met het bedrijf en een retour aangevraagd. Op naar Rotterdam, kreeg meteen een nieuwe, hele fijne service, maar eer dat ik thuis was had ik niet zoveel zin meer om nog wat te beginnen, want we zouden toch bijna naar mijn moeder gaan voor avondeten. 

Dat was dus mijn dag, haha, hopelijk is het bij jullie wat soepeler verlopen en het is helemaal geen probleem, ik plan ergens gewoon een eigen quiltdag in!

Fijne Zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten