woensdag 15 december 2021

Handwerkpodcast #37

 Hee!

Gezellig dat je er bent. Welkom bij een nieuwe handwerkupdate waarin ik je laat zien wat ik heb uitgespookt op het gebied van haken, breien, borduren en quilten. 

Dit is de laatste podcast voor dit jaar. Superbedankt voor je steun, gezelligheid, reacties en likes. Ik kan niet wachten om te zien wat het nieuwe jaar gaat brengen, maar eerst laat ik je nog mijn voortgang zien voor het finishfeestje. 

Bekijk hier de video of lees eronder verder :)


Ben je het al zat om mijn papegaai te zien? Ik ben hem nog lang niet zat en heb er lekker aan verder gewerkt. Weer een nieuwe bladzijde af en nog maar 1 te gaan om mijn doel van dit jaar te behalen. Ik ben alleen maar groen aan het invullen met af en toe een gele vlek, maar het is eigenlijk wel makkelijk en rustig en een fijne afwisseling. Ik heb bijna 5000 steken erbij gezet en dat brengt me op:
83047/156000 en 53,24%



Ook heb ik weer wat verder gewerkt aan Santa! Ik ga er steeds meer van genieten en het is prachtig om te zien hoe de boom ontstaat. Ik gebruik veel meer bruin dan groen, maar toch is het een echte kerstboom. Mijn doel is om deze bladzijde nog af te krijgen. Ook hier is het voornamelijk invullen met bruin. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. 
13007/330750 en 3,93%


Nu december is begonnen ben ik ook gestart met mijn adventkalender. Ik kan gelukkig zeggen dat ik tot nu toe helemaal bij ben. Het haalt natuurlijk wel wat handwerktijd weg van mijn andere projecten, maar ik heb er echt lol in om de ornamenten te maken en als het goed is heb ik rond kerst wel wat dagen vrij om aan mijn andere projecten te werken. 

Al 13 van de 25 ornamenten zijn af en wat zijn ze leuk! Het patroon dat is gebruik is de retro advent baubles van stitchrovia. 



Ik heb ook nog wat tijd achter de naaimachine doorgebracht. 
Mijn stapel blokken van de knitted star quilt van lo & behold stitchery is nu een quilttop geworden en ik heb hem zelfs al gedubbeld. Ik ga deze quilten met de hand met de big stitch quilttechniek en haakkatoen van durable. Ik weet nog niet precies welke lijnen ik ga volgen, maar dat zie ik vanzelf als ik er aan begin. 

Dit is echt een prachtige quilt! Als blokken zijn de sterren al mooi, maar als de quilt eenmaal in elkaar zit geeft het echt het WOW-effect. Tenminste dat vind ik ;) De kleur is golden bronze van Art Gallery Fabrics pure solids en ik kijk ernaar uit om lekker onder mijn quilt te zitten en wat steekjes te zetten als we kerstfilms aan het kijken zijn. 


Bedankt voor het lezen! Ik wens je hele fijne feestdagen en ik hoop je terug te zien in 2022. 

Groetjes Deveney 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten