zondag 24 juni 2018

Terug van vakantie!

Ik laat ook maar weer eens wat van me horen. Ik ben heerlijk een weekje naar Lesbos geweest. Een prachtig eiland. We hebben super mooi weer gehad en hebben lekker veel gezwommen. 


Daarvoor was ik zo druk met de gettogether en andere taken voor MQG en mijn bedrijfje dat het er gewoon niet van gekomen is om een berichtje te schrijven. Nu dus een met veel foto's. Ook leuk om te zien wat ik in een hele maand heb kunnen doen ;)


Voor de gettogether en voor de vakantie maakte ik dit handige etuitje. Er passen veel materialen in en het is meteen een handige ondergrond voor op schoot. Het patroon komt uit de love patchwork & quilting nummer 61. Inmiddels heb ik er al veel gezien op instagram!


Het enige nadeel is dat je hem wel recht moet houden anders valt alles uit het linker vak er zo uit. 
Maar verder is hij heel makkelijk te maken en lekker licht. 


Aan het zwembad maakte ik een nieuw blok voor Delilah van Jen Kingwell, een tweede is ook bijna af. Daarna moet ik weer nieuwe blokjes snijden. Ik probeer maar telkens een blokje klaar te hebben liggen voor als ik er tijd voor heb, maar een vaste planning zit er voorlopig even niet in. Maar ieder blokje is weer een stapje dichterbij. Het is ontzettend leuk om die stofjes te mixen, vooral omdat er veel bij zitten die ik zelf nooit zou kiezen, maar samen wordt het toch leuk. 


Een ander leuk werkje voor op vakantie is sokken! Voordat ik wegging heb ik dit wolletje geverfd. Een beetje geïnspireerd op de zee voor het echte vakantiegevoel ;) Een aantal tinten blauw met wat spikkels in roze, groen, geel en rood. 


1 sok is al af en van de tweede ben ik tot de hiel gekomen. Zo jammer die je niet mag breien in het vliegtuig... Het was maar 3,5 uur maar heb me enorm verveeld. 


In de week van mijn vakantie was de Kingfisherstitchalong gestart van stitched in color & tales of cloth. Een leuk hexagon project wat je makkelijk mee kunt nemen. Ik wilde al een tijdje graag iets doen met de nieuwe charmpacks, de kleurtjes zijn zo mooi bij elkaar. Dit was het perfecte idee. Ik heb alle setjes gemaakt en gesneden, natuurlijk aangevuld met wat restjes en ben lekker bezig geweest met het maken van bloemen. Deze 4 had ik voor de vakantie al af. 


En deze 6 op vakantie gemaakt. Ik ben echt helemaal weg van die vrolijke kleuren. Nu nog op zoek naar leuke achtergrond stofjes voor de diamantjes. Het is echt een aanrader voor de zomer! 


Mijn laatste vakantie projectje is deze lieverd! Mees de Meeuw van CuteDutch. 
Aan het zwembad had ik alle onderdelen gehaakt en thuis heb ik hem in elkaar gezet. Een zak vulling in je koffer meenemen is toch een beetje raar. Ik had alleen niet genoeg zwart en grijs garen, maar met een beetje improvisatie is hij echt heel leuk geworden. 


Afgelopen zondag ben ik naar de stoffenmarkt in Dordrecht geweest. Mijn zus had een nieuwe outfit nodig voor Castlefest en daar werd ik natuurlijk lief voor aangekeken. Het was een leuke markt. Wel veel dezelfde kramen, maar we zijn geslaagd. Stof voor 2 rokken voor haar en ik heb een shirt en een broek.


Ik ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan. Tijdens de vakantie is mijn naaimachine weggeweest voor onderhoud, dus die kan er meteen weer tegenaan. Het is gewoon een simpele rok met een beleg met elastiek en de rok is twee keer de stofbreedte. 


En ook een in het groen. Dit gaat ze dragen met een bruin korset. 


En voor mezelf een Otium met korte mouwen. De broek ligt ook al geknipt, maar die komt later. 
 

Nog een klein stukje verder met borduren. Blokje 4 is af en de randen van de volgende rij heb ik ook al helemaal gedaan. 


Dan nog wat foto's die telkens klaar lagen voor vorige blogjes die er niet van zijn gekomen. De sokken van juni. Dit patroontje is enorm leuk om te breien. Heel simpel, maar een heel leuk effect. Het is gratis te vinden op Ravelry, Willow Socklets heet het. De wol is regia 4-ply in de kleur 05062. Het roze is een restje van drops. 



Dan heb ik nog een paar armbandjes gemaakt. Ik ga een workshop geven voor een setje zomerarmbandjes. Hopelijk volgen er nog meerdere, maar daar maak ik een apart blogje voor. 


En een jungle setje. Zo leuk om te doen. 

Nou, dat waren een heleboel verschillende soorten projecten. Al met al een best productieve maand. Hopelijk kan ik weer een beetje een week ritme vinden en mijn taken oppakken. Dat gaat de laatste tijd erg moeizaam, maar het was ook een beetje te druk. Vandaag nog even genieten en hopelijk lekker buiten zitten. 

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten