donderdag 23 januari 2020

Project Parade

Hallo!

Nu ik extra ruimte moet maken voor alle stoffen ben ik meteen maar grote schoonmaak aan het houden. Vorige week waren mijn handwerk projecten aan de beurt; de UFO's (unfinished objects) of de WIP's (work in progress). 
Dat laatste vind ik wat beter klinken, dan is het net of je er aandacht aan besteed.

Ik heb een hele middag uitgetrokken om alles te verzamelen en een plan te maken. Dat was een hele onderneming en ik kwam uit op 3 volle boodschappentassen. Dat is me een beetje te veel. Ik overzie het niet meer goed en werk vooral aan wat ik als laatste ben begonnen. Zonde van de prachtige projecten die er al een tijdje liggen. Tijd dus voor actie!


Ik heb een video opgenomen waarin ik alles laat zien. Ja ik ben inderdaad eindelijk begonnen met een YouTubeKanaal (klik). Dat wilde ik al heel lang, maar ik was te bang om het te doen. In December besloot ik, na wat oefenen met Instagram story's, dat het tijd was. Ik heb inmiddels 3 handwerkpodcasts staan en een tutorial voor een leuk kerstboom speldenkussen. De volgende video is ook al in de maak en wordt een valentijnsproject. 

Ik vind het nog steeds doodeng. Vooral om een nieuwe video te starten, maar als ik dan eenmaal bezig ben gaat het best. Ik ben best trots dat het eindelijk gelukt is en volgens mij sta ik niet helemaal voor gek. Maar... terug naar de wip's. 


In deze video laat ik dus alle projecten zien die ik heb. Borduren, breien, haken en natuurlijk quilten. Voor mij een mooi nulpunt zodat ik aan het eind van het jaar goed kan zien of ik vooruit ben gekomen. Het geeft natuurlijk ook extra motivatie om het zo met jullie te delen. 

Ik heb een getal in mijn hoofd voor het aantal projecten dat ik over wil houden. Ik ga het hier niet typen, want het is best ambitieus en ik wil mezelf niet te veel druk opleggen. Ik ga in ieder geval gewoon mijn best doen om weinig nieuws te beginnen en af te maken wat ik al heb. Een paar grote projecten die ik dit jaar af zou willen maken, heb ik opgedeeld per maand om het mezelf wat makkelijker te maken. Dat zijn in ieder geval Diamonds in the sky van Tula Pink en de Advent Animals van Brooke's Books.

Ik merk wel dat vooral de grote dingen blijven liggen. De kleinere projecten maak ik achter elkaar af zoals een sjaal of muts of een klein naaiproject. Ik denk dat de spanning eraf is als ik na een beginnetje weet hoe het geheel eruit komt te zien. 
Ik heb ook een flinke stapel tops over. Het quilten op de naaimachine vind ik best wel zwaar om te doen en het is vaak ook lastig om een patroon te kiezen. Het is zoveel werk om het weer uit te halen als je het niet mooi vindt ;) beetje keuzestress. 

Ik schaam me best voor de grote stapel, maar aan de andere kant... Het is mijn hobby, ik word er blij van en ik doe er niemand kwaad mee. 
Ik ben gewoon heel enthousiast. Ik kan helemaal verliefd worden op een project. Als je dan ook nog verschillende hobby's dan loopt het snel op.

Heb jij ook mooie handwerkplannen voor 2020? Laat het me weten! Werk je ook aan veel dingen tegelijk of ben je heel goed in het afmaken van projecten? Schaam je je voor je stapel WIPS?? Ik ben best benieuwd!

Op Instagram en in mijn Handwerk Podcasts hou ik jullie op de hoogte van mijn vooruitgang en af en toe zal ik hier een update plaatsen op mijn blog. 

Wish me luck :P 

XOXO

Deveney



Geen opmerkingen:

Een reactie posten