woensdag 1 maart 2017

lentekriebels

Deze week begon met dit leuke gehaakte portemonneetje. Het is een patroon van byMarlaine dat ik kocht op de handwerkbeurs. Het heeft me maar een paar uurtjes gekost en het vastmaken aan het frame was echt heel simpel. 



Toen wilde ik graag iets vrolijks maken. Het is al een paar dagen mooi weer geweest en ik krijg al een beetje last van lentekriebels. Jullie ook?
Ik vond deze leuke vogel-bloem combo in mijn voorraad. Ik zocht hier bijpassende stofjes bij in blauw,groen en oranje. 


Op de handwerkbeurs had in een nieuw liniaaltje gekocht om molentjes/bloemen mee te maken en ik had wel zin om die uit te proberen. 
Al snel kwam dit ontwerp voor een tafelloper eruit.


Ik begon met het maken van de drie 9-patch blokken.


En met behulp van de liniaal sneed ik de nieuwe vierkantjes uit. 


Het lijkt een ingewikkeld patroontje maar doordat je eigenlijk alleen te maken hebt met vierkantjes is het een heel simpel ontwerp om in elkaar te zetten. 

TIP! laat de blokjes op volgorde liggen!.........
 Anders klopt al snel het patroon niet meer ;)


Toen heb ik er eerst een dunne rand en daarna een bredere rand omgezet en was ik klaar om te quilten. 
Ik heb het heel simpel gehouden en met rechte lijnen de molentjes gevolgd. De bloemen rand heb ik met vlinders en krullen gequilt. 


En dit is dan het eindresultaat! staat heel leuk en vrolijk bij de paaseitjes. 



Hier nog even de hele tafelloper in beeld. 


Fijne woensdag!

-XOXO-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten