woensdag 2 mei 2018

de Patchwork- en quiltdagen in Rijswijk 2018

Wat was het een geweldige beurs, de patchwork- en quiltdagen in Rijswijk. 
Ik vind dit zelf qua modern patchwork een van de leukste beurzen van het jaar. Dankzij de lieve Merel van Birdblocks Amsterdam, die haar kraam met mij wilde delen, kon ik er dit jaar met Het Naaldbos bijzijn.


Donderdag vroeg op weg om de kraam te kunnen inrichten voor de eerste beursdag. Een korte file onderweg, maar nog ruim op tijd op de plaats van bestemming. Met wat hulp van mijn lieve schoonmoeder was de kraam zo opgezet. We krijgen er een beetje handigheid in. 


Voor de beurs had ik nog even de FQ bakjes opnieuw ingericht. Van deze kleurvolgorde krijg ik zoveel inspiratie. Een paar nieuwe bundels waren dan ook zo samengesteld. 


Toen nog snel even langs de tentoonstelling om de voorbereidingen voor Dutchmqg af te maken. Daar hing mijn quiltje! Super leuk om hem daar te zien hangen tussen alle andere prachtige quilts. Dit was voor mij de eerste keer en het naamkaartje zal dan ook goed bewaard blijven.




Zo zag onze tafel eruit! Helemaal klaar voor de vrijwilligers die blokjes gingen maken voor onze gezamenlijke quilt. Bezoekers konden zo kennis maken met onze leuke vereniging en meteen ook kennis maken met modern quilten! Jammer dat ik er zelf niet bij kon staan, maar de reacties waren super enthousiast. 


Ik ben ook enorm trots op wat we als vereniging hebben kunnen ophangen. Onze eigen tentoonstelling van wel 20 meter. vol met moderne quilts!

 

Echt genieten!


Alle beursdagen waren anders qua bezoekers, maar allemaal even leuk. Ik heb veel gelachen, veel geleerd en veel nieuwe mensen ontmoet. Het was een groot succes. 

Op vrijdag ben ik extra vroeg naar de hal gegaan zodat ik op mijn gemakje even bij de rest van de tentoonstellingen kon kijken. Zo anders dan de onze, maar zeker net zo mooi!


Ik vond vooral deze artquilt erg gaaf! Ik ben gek op visjes, maar de kleuren spraken me enorm aan. Door de verschillende soorten stoffen lijkt het net doorzichtig!
Sealife gemaakt door Elfriede Grooten. 

 

Dit jaar was er sowieso veel aandacht voor modern quilten. Daar word ik echt blij van! Mensen hebben vaak een verkeerd beeld van modern en het is juist zo vrij, alles kan en mag. Dit is de tentoonstelling van Brigitte Heitland van Zen Chic die dit jaar te gast was.


De quilts boven en onder hebben toch heel veel weg van de traditionele patronen, maar door de moderne stoffen en de kleine twist zijn ze dat toch niet. 


 Zaterdagmiddag was het alweer tijd om op te ruimen. Met alle hulp van de vrijwilligers was de tentoonstelling nog eerder weg dan de kramen! Echt super dat we alles zo met elkaar kunnen doen. 


En dit zijn de eerste blokken voor onze verenigingsquilt. Zowel de kleuren als de patronen zijn geïnspireerd op het logo! Ik begreep dat er nog veel meer blokken zijn gemaakt, maar bezoekers vonden het zo leuk dat ze er thuis graag mee verder wilden. Zo fijn om te horen! 


Ik moet nog even wennen dat ik van bezoeker naar standhouder ben gegaan. Ik wil nog net zo graag rondlopen en genieten van de mooie quilts en stofjes. Ik heb mijn verjaardagsgeld in ieder geval goed besteed.

Bij Quiltboutique kocht ik een flink aantal mini's uit de nieuwe basics lijn van Tula Pink om te kunnen beginnen met de Tula Nova. Ik word zo vrolijk van die kleurtjes. De solids zijn echt prachtig en fris. 


Een kraam delen met Merel, betekent natuurlijk ook een heel weekend kijken naar haar prachtige stoffen in alle kleuren van de regenboog. Dat is moeilijk inhouden! Ik heb deze mini bundels van Cotton + Steel bij haar gekocht voor mijn glitter quilt, waar ik tijdens de vorige beurs de templates voor kocht. Heel veel zin om daarmee aan de slag te gaan.


En deze combinatie moest gewoon mee naar huis. Ik ben er helemaal verliefd op! Ik zag de prachtige essex linnen stoffen van Carla van Quiltblocks al op Instagram en moest even een kijkje gaan nemen. Aangezien rood mijn lievelingskleur is koos ik iets in die richting ookal wilde ik het liefst de hele serie meenemen, haha. De textuur is echt prachtig. Toen zag ik dat er in de pauwtjes eenzelfde soort kleur zit en ook nog metallic! Dat moest gewoon zo zijn. Ik denk dat dit een mooi projecttasje gaat worden, daar zal ik veel plezier van hebben. 


Het was enorm vermoeiend, maar zo leuk! Ik kan niet wachten tot de volgende editie. Ik heb hele leuke nieuwe quiltsters ontmoet en kan nog lang nagenieten van alle inspiratie die ik heb opgedaan. Ik heb zo'n zin om aan de slag te gaan! 

Laat vooral een berichtje achter! Ik ben benieuwd hoe jullie het vonden. 

Fijne woensdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten