zondag 10 december 2017

WIP-Update: cadeautjes!

Afgelopen week was het Sinterklaas en ook DutchMQG was helemaal in thema. Een blokje van chocoladeletters. Ik hoopte al dat iemand een blok zou maken met "het logo". Het is inmiddels zo'n speciaal projectje aan het worden dat ik voor altijd wil herinneren waar het vandaan komt. Ik ken in mijn omgeving niemand die quilt en het is zo speciaal om met deze mensen online, en laatst ook in het echt, quilts te delen. Ik vind het echt fantastisch. Ik kijk uit naar volgend jaar!


Dit is mijn versie geworden. Een beetje valsgespeeld en niet FPP maar applicatie gebruikt. Ook geen bruine chocoladeletters, maar natuurlijk in de kleuren van mijn quilt, blauw en roze. Het is deze week erg leuk om de andere versies te bekijken. Heel veel creatieve blokken. 

Ik blijf in de sinterklaas sfeer en heb een aantal "cadeaus" gemaakt. 
Over deze kabouters heb ik natuurlijk een aparte blog geschreven zodat je ze zelf ook kunt maken, maar het waren toch echt projecten van de afgelopen week. 


Ik heb ze gemaakt voor mijn moeder en schoonmoeder omdat ze me zo goed geholpen hebben op de beurzen en ik wilde ze graag bedanken . Ik hoop natuurlijk dat ze me volgend jaar weer willen helpen, maar volgens mij zit dat wel goed. 

Wat niet echt een cadeautje was, maar wel een verrassing waren deze kussentjes. In een vorig blogje had ik de eenhoorn panelen laten zien die ik heb gekocht in Nieuwegein. Mijn moeder ging ook niet met lege handen naar huis en vond deze 2 patroontjes met bijpassende stofjes. Een aantal jaar geleden toen ik net begon met naaien had ik twee kussentjes voor haar gemaakt, inmiddels zijn de kleuren op de muur veranderd en was ze toe aan wat anders. 


Ik had ze stiekem omgewisseld toen ze niet thuis was en ik kreeg meteen een appje. Missie geslaagd! De oude kussentjes heb ik weggedaan, dat vond ze eerst zonde, maar je kan niet alles bewaren toch ;)


Ik ben ook nog aan de slag gegaan met de kerstkaarten. Sinterklaas is nu voorbij dus "mag" je kaarten versturen. Ik heb ze weer zelf gemaakt dit jaar, 19 stuks om precies te zijn. Hier een impressie. 

En wat dan ook echt moet gebeuren is de kerstsok. Ook een vraag van mijn moeder. De eerste werd gigantisch, dus weer uitgehaald en niet meer begonnen. Nu heb ik hem opnieuw opgezet en dat ziet er een stuk beter uit! De hiel is net af, dus nu lekker patroontjes breien tot hij lang genoeg is. Het gaat best snel met naalden 5 en maar 48 steken.


Wat absoluut niet op mijn lijstje stond was dit borduurwerk. Het is sleeping beauty van DoNastitch. Ik heb al een tijdje het pdf bestand op mijn computer en was van plan hem volgend jaar te starten. Afgelopen week een mooie aanbieding gevonden op stof en toen werd het wel erg lastig om er vanaf te blijven. Ik was s' avonds alleen thuis, vriend was naar een feestje en toen ben ik toch maar begonnen. Dit is het resultaat van 1 uurtje per dag de afgelopen week. Bijna de hele rand van het kasteel is al af, er zit al een hele streng in. Het is zo leuk en makkelijk om te doen. Het is wel een groot project, maar het zijn allemaal blokken waardoor je weinig hoeft te tellen. Ideaal om wakker te worden. 


Kerst komt al snel dichterbij, de laatste kerstmarkt van het jaar ook. Volgende week druk met inpakken en uitzoeken. Ik probeer rustig aan te doen deze maand, maar het komt er nog niet helemaal van, iedere keer komt er weer iets tussen, maar dat geeft niet, dat hoort er allemaal bij als je een webshop hebt en dat is het helemaal waard. 

Fijne zondag!
-XOXO-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten