maandag 4 december 2017

WIP-Update: Kerstversiering en handwerkdagen aankopen

Vorige week even geen blogje i.v.m. de handwerkenquiltdagen in Nieuwegein. 
De zondag heb ik heerlijk gebruikt om bij te komen en de week erna zat vol met opruimen en administratie.
Ik heb natuurlijk niet stil gezeten.

Dit is blokje 18 van de Dutchmqg blok van de week challenge. Een log cabin staat hoog op mijn wil-ik-maken-lijstje. Dit was ook een erg leuke variant. Het wordt echt een flinke stapel inmiddels.


Ook ben ik niet met lege handen naar huis gegaan! Het is lastig als standhouder de beurs te bekijken, maar met wat vroeger opstaan kom je al een heel eind ;)

Ik werd spontaan verliefd op het middelste bloemenstofje van Carla van quiltblocks-leiden. Eerst nam ik alleen die en de visjes mee, maar toen ik leuke templates vond bij Silesian quilts ben ik nog even teruggegaan voor wat extra want daar kreeg ik natuurlijk meteen inspiratie van. Het stofje rechtsboven van Merel van Birdblocks moest ook mee aangezien ik gek ben op sneeuwbollen.


De buurvrouw van Dairoosy had deze leuke bedrukte canvas? plaatjes. Dit worden tassen voor mij en mijn zus.


En natuurlijk moest ik meteen even mijn templates uitproberen. Een klein stukje maar, want er staat nog genoeg op mijn lijstje, maar zo kan ik tenminste niet vergeten wat ik ermee wilde toch ;)


Ik ben nog steeds een beetje aan het bijkomen en nagenieten van de beurs. Het was ontzettend leuk, maar ik heb zoveel indrukken en inspiratie opgedaan, dat moet nog even verwerkt worden in mijn hoofd. 

Maandag ging de blok van de week meteen door met blokje 19 en die kon ik natuurlijk maar beter gelijk maken anders kregen andere dingen weer voorrang. Gelukkig duurde het niet zo lang. Super leuk om al die verschillende technieken uit te proberen. En iedere maandag is het zo spannend wat het gaat worden en wie het heeft ontworpen.


Zoals ik al eerder heb verteld heb ik besloten met de 2e groep van de Delilah TOM mee te doen. Die zijn bij maand 3 dus dit blok moest nog even af. De foto is een beetje wazig, het was al donker, maar ik ben zeer tevreden. Maand 4 wordt een uitdaging. Een blok bestaat uit 40 onderdelen waaronder rondingen en i.p.v 2 moet ik er nu voor het eerst 3 maken. Ik ben benieuwd of het gaat lukken in deze drukke maand, maar ik geef niet op! 


 Met al die nieuwe inspiratie moest ik toch minstens 1 ding van mijn WIP-lijst af kunnen strepen vond ik. Nou, dat is gelukt. Dit schattige sneeuwpopje van vrouwtje plooi is af. Hij was heel leuk om te maken, vooral die krans, maar dat roodborstje is wel heel piepklein, wat een gepriegel.


En dat brengt me op 32! Ik heb nog heel veel plannen om dingen af te maken deze maand, maar tot nu toe komen er steeds dingen tussen. Wel leuke dingen natuurlijk!


De beer heeft zijn warme muts weer op.


En de kerstboom staat. ZO GEZELLIG! Ik ben niet zo dol op de winter, maar al die lichtjes en versieringen maken een hoop goed. 

Fijne maandag! 
-XOXO-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten