zaterdag 30 december 2017

WIP-update - de laatste van 2017

Ik kan het haast niet geloven, maar het is toch echt zo. 
Morgen is de laatste dag van 2017.
Ik ben nog niet helemaal klaar met mijn plannen, de afgelopen week was een beetje chaotisch, maar nog tijd genoeg en een spannend jaar gaat het zeker worden! Later meer in een apart blogje.

Voor nu maar even de laatste update van het jaar! 
Ik heb vooral gewerkt aan mijn borduurwerk en trui, maar toch ook nog wat andere dingen gedaan. 

Blok 22 en 23 van de dutchMQG sew along zijn af. Nog maar 2 te gaan. 


Ik heb me al ingeschreven voor volgend jaar en ik kan niet wachten om te zien wat voor leuke dingen we met elkaar gaan doen en maken.


Blok 23 is een beetje een mislukkeling. Vast nog wazig van kerst, want ik snap niet dat ik deze achtergrond heb kunnen kiezen! Nouja een beetje wel. Ik wilde de bloem in het midden, maar ik had niks rustigs in dezelfde kleur dus nam ik voor de rest maar hetzelfde stofje. Dat resulteerde in een vrolijk, maar onduidelijk blokje.

 

Er lag ook nog een cadeautje van DutchMQG in de brievenbus. Een schattig kerstlapje met een hele leuke kaart en uitdaging: maak een mini-quilt met een kerstgroet voor de andere leden. 
Ik heb een soort woonkamertje gemaakt voor in mijn quilthuisje. De cadeautjes onder de boom zijn geknipt uit het stofje dat ik gekregen heb. Het was erg leuk om weer eens zoiets te maken. 


Ik heb ook nog een setje kabouters gemaakt. Dit keer met mutsjes van stof. Ben erg tevreden met het resultaat, alleen het vastmaken van het mutsje moest nu onzichtbaar en met wol zie je er automatisch al niks van dus dat was even friemelen.


Vlak voor kerst heb ik nog even een trui gemaakt. Het is de Otium sweater van sofilantjes. Ik had in de knipmode gekeken, waar ik een flinke stapel van heb, maar geen 1 mooie trui. Natuurlijk is het een basispatroon, maar ik ben nog niet zover met mijn cursus dat ik dat in mijn eentje zo kan tekenen. Na wat zoeken op google vond ik deze en hij past perfect. Het patroon is heel eenvoudig en het zat zo in elkaar. Ik ga er zeker nog een paar maken. 


Waar ik me vooral mee bezig heb gehouden zijn mijn laatste 2 projecten. Het doornroosje borduurwerk van DoNastitch en het vest van Alicia Plummer. Met allebei ben ik flink opgeschoten. 
Ik hoop zelfs het vest dit jaar nog af te krijgen. Het is een beetje mijn gewoonte om ouderjaarsavond een muts te breien voor 12 uur, maar een vest afmaken klinkt ook erg leuk ;)

Dat zou betekenen dat ik 2018 in ga met 33 WIPS het nieuwe jaar in. Op 8-8 had ik er 46 dus ik vind dat best een goede daling, eigenlijk nog iets meer aangezien ik zelfs nieuwe dingen ben gestart. Ik ga voor 2018 een doel stellen en een post schrijven over mijn WIPs en plannen voor het nieuwe jaar. 

Voor nu wens ik je een hele fijne oudejaarsavond en een heel gelukkig nieuwjaar!
-XOXO-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten