zondag 7 januari 2018

WIP-Update: en.... de eerste van 2018

Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik hoop dat jullie een gezellige avond gehad hebben.

De eerste week zit er alweer op. Ik heb geprobeerd rustig aan te doen. Vanaf morgen ga ik weer lekker aan de slag en alles een beetje op een rijtje zetten. 

Het jaar eindigde in ieder geval heel goed! Ik heb mijn trui afgekregen. En dat al rond 4 uur 's middags. Dat ging veel sneller dan ik had verwacht. Hij is heerlijk warm en ben heel blij met het resultaat. Hij is een beetje aan de grote kant, maar dit is pas de tweede keer dat ik iets van kleding brei. Beter te groot dan te klein! Ik kan hem altijd nog uithalen en opnieuw maken. Nu ga ik er in ieder geval eerst even van genieten.


Het patroon is white pepper van alicia plummer. 

Ok, nog een hele nacht te gaan dus, gelukkig had ik nog een ander project meegenomen van mijn lijstje.


Deze kerstboompjes zijn ook af! Ik had de pakketjes op de handwerk en quiltdagen in nieuwegein gekocht in 2016 bij Farmyard quilting. Het kerstgevoel gaat zo snel weg na oud en nieuw dus ik vond dat deze nog af moesten. Het was ook een makkelijk projectje om mee te nemen want alles zit in het pakketje! Ik heb ze in 2017 weer op de kraam zien hangen, dus ze zijn nog steeds te koop! Echt een aanrader! Alleen nog een jaartje wachten tot ik ze kan ophangen. 


Een week kan ook niet zonder een nieuw blokje voor DutchMQG. Dit is nummer 24. Een wonky turndash. Ik geloof dat de leden van wonky houden, maar leuk is het wel! Ik zal het enorm gaan missen als volgende week het laatste blokje voorbij komt. Natuurlijk heb ik dan de quilt om aan te werken, maar ik hoop dat ze snel een nieuw project bedenken. 


Een van mijn plannen voor het nieuwe jaar is een paar sokken per maand! Ik plaats ze dan op 1 januari zodat ik meteen een maand marker heb voor instagram. Dit is mijn eerste volledige jaar actief op social media dus dat leek me wel leuk. Het oorspronkelijke idee is de box of socks KAL van Voolenvine op youtube. Ze doet het al een aantal jaar en aangezien ik vorig jaar heb geleerd sokken te breien kan ik nu ook mee doen! Deze zijn al flink gedragen met de kerst! 

Ik heb ze zelf geverfd op regia 4-ply creme. Ik heb voedselkleurstof gebruikt. Ze zijn iets lichter geworden in de was, maar de kleurstof heeft niet afgegeven. Een prima goedkope oplossing om zelf iets te verven. Het lijkt me erg leuk om iedere maand een paar te maken dat ik zelf heb geverfd, maar ik heb nog een aantal bolletjes liggen, dus ik denk dat dat meer iets is voor een andere keer. 

Verder stond de week in het teken van de verjaardag van mijn zus. 
Ze had haar kamer opgeruimd en een knoopwerk gevonden uit 2010. Ze wilde ooit ook eens proberen iets creatiefs te doen, maar het was niet echt wat voor haar. Ze had 1 rijtje gedaan en aan mij de taak om hem af te maken. Ik heb natuurlijk keihard gewerkt en hem binnen een week afgemaakt als verrassing voor haar verjaardag. Wel leuk om weer eens wat anders te doen. 


Caron Wonderart latch hook kit - tiger #4131

En nog meer verrassingen! Een pinata! Dat wilde ze graag een keer doen. Het was heel leuk om te maken, geheim te houden en te geven, maar uiteindelijk vond ze het zonde om hem kapot te maken.....Dat gaat nog wel gebeuren heeft ze belooft, maar ze wilde er nog even naar kijken :P.


En dan nog het echte cadeau! 
Ik heb een tas voor haar gemaakt. 
Ik heb geen patroon gevolgd, maar mijn eigen wensen erin verwerkt. Ik zit er wel aan te denken om een keer een tutorial te maken, want het is een hele handige boodschappentas! 
Ik ben ook begonnen met een voor mezelf, maar daar had ik niet zo'n zin meer in na een hele middag naaien, dus die maak ik waarschijnlijk deze week af. 




 En zo was het alsnog een volle week met flink wat FO's! Een goed begin van het jaar als je het mij vraagt! tot volgende week!

Fijne Zondag
-XOXO-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten