zondag 29 april 2018

WIP-Update: Ik ben er weer!

Hoewel het best lekker is om op zondag even niets te hoeven en niet achter de computer te kruipen, heb ik het toch ook wel een beetje gemist. Het is zo leuk om te zien wat je allemaal bereikt hebt in een week.

Alle voorraad is weer geteld en opgeruimd, de administratie is gedaan en de website is bijgewerkt. 
Klaar om verder te gaan met de volgende projecten. Ik wil graag aan de slag met dit blog en met filmpjes! Spannend!

In ieder geval staat er voor woensdag al een blogje over de patchwork en quiltdagen klaar! Beetje laat misschien, maar er komt altijd zoveel kijken bij een beurs. En ik ben nog steeds aan het nagenieten hoor! 


Vlak voor de beurs heb ik deze quilt nog afgemaakt. Net op tijd om in de stand te hangen. Ik ben alleen vergeten om foto's te maken van toen hij daar zo mooi hing. Nu moest ik het even met de beschikbare ruimte doen in de woonkamer. 


Dit is de Spectrum quilt van Art gallery fabrics. Je kunt het patroon zo downloaden. Hij is heel erg leuk om te doen. Heel makkelijk, maar je moet wel voldoende ruimte hebben. Vooral bij het strijken. Het is dus nog best een klus. 


Het quilten was misschien wel het leukste gedeelte. Ik heb eerst vanuit het midden rechte lijnen gequilt op de patroonstoffen en het patroon door laten lopen in de witte ruimte bovenin. Toen kreeg ik meteen inspiratie voor de invulling van de witte vlakken. Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan quilten met linialen. Het is zo simpel en je hoeft niet zo te worstelen met je quilt. Je krijgt zo heel gemakkelijk rechte lijnen. Free motion heeft ook zo z'n charme, maar rechte lijnen is daarmee bijna niet te doen en ik vind juist die geometrische look zo gaaf. Ik heb meteen allerlei plannen voor tops die er al een tijdje liggen dus dat is de investering dik waard geweest. Ik ben nog van plan om er eens een apart blogje over de schrijven met een review!


Mocht je dezelfde stoffen willen gebruiken als ik? Ik had voor de beurs een paar pakketjes gemaakt. Ik heb ze (nog) niet in de webshop staan, maar stuur vooral een mailtje, want ze liggen al klaar. 


Op de beurs kocht ik een aantal van de nieuwe Tula Pink basic collectie. Nu had ik genoeg om aan de slag te gaan met de Tula Nova. Ik ga hem maken met de Eden collectie, gewoon omdat ik die in z'n geheel nog had liggen voor "het speciale project" dat toch nooit komt! Hij wordt iets minder kleurrijk dan het origineel, maar ik doe mijn best er zo dichtbij mogelijk in de buurt te komen. 

 

Met het mooie weer heb ik me vooral bezig gehouden met wat andere projectjes die je lekker makkelijk mee naar buiten kan nemen. Ik ben weer een stapje verder met de Lily pond deken van stylecraft. Nog even de draadjes wegwerken, maar dan ben ik op de helft.


Ook een klein nieuw borduurproject gestart dat al een tijdje op mijn lijstje staat. Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan kruissteekjes, dus ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Deze lama heb ik namelijk zelf getekend en er is dus geen voorbeeld! Wel heel leuk om te doen bij de tv. 


Een hele grote inhaalslag gemaakt op de Sienna Burst quiltalong! Het was de laatste week, ik had alle blokken wel klaarliggen, maar er waren er maak 4 af. Het is toch nog gelukt om de hele top af te maken en wat ben ik blij met het eindresultaat! De kleuren staan zo leuk bij elkaar. 


Het is een pittig patroon, maar die kleine foutjes vallen echt niet op van een afstandje. Ik wil hem zeker nog een keer gaan maken, misschien wel in solids, gewoon omdat ik eigenwijs ben en hem graag goed wil doen. Misschien met iets meer geduld de volgende keer. 

Dit patroon staat op mijn verlanglijstje voor de webshop, maar als je niet kunt wachten kun je een pdf bestellen via thencamejune.


Tot slot zitten we alweer aan het einde van de maand. De sok is bijna af! Alleen nog de teen en dat is een mooi klusje als ik zo weer een dagje naar het museum ga!

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten