zondag 1 april 2018

WIP-Update: een nieuw vriendje

JEEJ! Blijer kan je me niet maken! Ik kreeg mijn pakketje met ombre confetti stoffen binnen! Eigenlijk voor mijn verjaardag maandag, maar ik mag alvast een beetje beginnen, want de Ombre Gems quilt along is ook al begonnen! Ik wil niet meteen achterlopen natuurlijk ;)


Ik heb de blokken en de achtergrond voor de komende twee weken al gesneden. Toen was ik het wel een beetje zat. In totaal zijn 800 vierkantjes nodig alleen al uit de achtergrond !!!! 


De stoffen zijn prachtig, precies zoals ik het had verwacht! Wat zou ik deze graag in de webshop willen. Er zijn zoveel prachtige quilts om uit te kiezen, maar dan wel de hele collectie en 20 rollen is een beetje teveel in één keer helaas. Maar ik heb straks gelukkig eindelijk mijn eigen Ombre gems quilt. Ik wil die al maken sinds hij uitkwam in de originele ombre's. Echt geweldig. 


De sokken zijn ook op tijd klaar! De planning was goed te volgen en het patroon is precies lang genoeg dat je telkens een herhaling wil afmaken ;). Dit zijn de cool morning socklets, een gratis patroon van Ravelry. Het garen is Diva Sock Donegal Nepp in de kleur Statue van Dutch Wool Diva natuurlijk. Het is echt een luxe paar sokken geworden.


Stiekem schrijf ik dit blogje al eerder, op zaterdag, want het weekend is druk! Allemaal verjaardagen en paas afspraken. Deze week staan er 4 blokken voor de Siennaburstqal op het programma. Alles is gesneden, maar ik heb verder nog niet zoveel tijd gehad. Vandaag ga ik proberen de blokken nog te naaien, tussen de klusjes door, maar dan heb ik geen tijd meer om te typen. Dat doe ik liever s'ochtends.


En nog meer affo's!!! De sleeping beauty van DoNaStitch is af! Ik wist wel dat ik er bijna was, maar het is toch nog snelle gegaan dan verwacht. Ik had ineens een lekker ritme te pakken ofzo! Heel blij met het resultaat! Ik ga hierna denk ik sneeuwwitje doen, die heeft ook van die leuke kleurtjes, maar eerst wat andere projecten afmaken. Wat ik er nu mee ga doen blijft nog even de vraag. 


En nog een onverwachte affo! Een nieuw vriendje, dit is Balou de beer, een patroon van CuteDutch. Ik had ineens zin om te haken en het ging zo snel! In 2 avonden was hij af! Altijd fijn zo'n snel projectje. Ik moet altijd weer even pauze nemen na een projectje met die zachte wol. Je ziet echt niets, alles moet op gevoel, maar het eindresultaat is het helemaal waard! Hij is zo zacht en knuffelbaar. Maar zoals ik zei, na eentje ben ik het dan weer even zat, ookal liggen er nog een paar pakketjes te wachten. 


En zijn staartje en oortjes zijn zo schatttig! 

Fijne Zondag en hele fijn Paasdagen natuurlijk!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten