zondag 28 januari 2018

WIP-update: flink verwend

Deze week heb ik mezelf flink verwend! 
Ik heb voor een maandje craftsy unlimited genomen om het eens uit te proberen. Wat staat daar een hoop informatie op zeg! Ik heb al eerder craftsy classes gevolgd, dus dacht dat het wel de moeite waard zou zijn en dat was het zeker! Een maandje is lang niet genoeg! er staan al zo'n 200 cursussen over quilten op en dan heb ik het nog niet eens over de andere leuke hobby's en projecten. Het is wel afleidend aangezien ik zoveel mogelijk uit mijn maand wil halen. Daarom is 1 maandje voor nu ook wel genoeg. Misschien kan ik het van de zomer nog een keertje doen als ik vakantie heb! 

Ik ben nu bezig met het kijken naar Dot-to-Dot: quilting with piecing as your guide door Angela Walters. Een hele leuke en inspirerende cursus! Met als motto: gewoon doen, het hoeft niet perfect. 
En dat heb ik ook in mijn oren geknoopt ;) daarover zo meer. Ze legt uit hoe je moet quilten met een walking foot, uit de vrije hand en met linialen. Iedere les een ander design. Ik vond de quilt zo leuk geworden dat ik er zelf ook een ga maken om te oefenen. 


Dit zijn de kleurtjes die ik gekozen heb. Ik heb niet zoveel effen kleuren eigenlijk, daar moet maar snel verandering in komen.


Dinsdag alles al meteen geknipt en woensdag een stukje van het midden in elkaar gezet.... oepssss ik heb de flying geese omgekeerd gemaakt. Het wit moet in het midden zitten. Alle naden zitten al vast dus ik weet niet of ik het wel ga veranderen. Het is maar een oefenquilt en de vormen blijven hetzelfde. Verder helaas nog geen tijd gehad om hem af te maken.


In de avonduurtjes ben ik met mijn tweede sok begonnen voor februari. Dit keer een stukje groter. Ik ben benieuwd. Ik heb net voorbij de hiel gebreid, want dit is een heel leuk project voor onderweg naar Deventer in de auto.

Ik ben ook nog even gezellig naar de markt geweest. Ik ga weer proberen te starten met mijn cursus kleding maken. Een van mijn doelen voor dit jaar. De les waar ik ben blijven hangen is een damesblouse. Ik heb 2 mooie stofjes gevonden met bijpassende knoopjes en garen. Ik heb er zin in! Alleen nog even tijd vinden. Ik wil ook zoveel tegelijk.


Les Soeurs is alvast een stukje doorgequilt. Het middenstuk is af en de zandlopers zijn al voor de helft klaar. Ik heb de zandlopers, geïnspireerd door Angela Walters, met de vrije hand gedaan. Ik doe rechte lijnen normaal nooit zo, want dan worden ze nooit recht en dat is ook hier het geval. Van verweg zie je het haast niet doordat het garen er goed bij past en het is eigenlijk heel erg leuk om te doen op deze manier, het zijn er ook zoveel!


Hier nog even van wat dichterbij.


Ik hoop dat ik deze week het quilten af kan krijgen, deze ligt al lang genoeg te wachten.
En door die cursus krijg ik weer zin om met linialen te werken. Dit wilde ik eigenlijk al heel lang, maar op de beurs was telkens het voetje niet beschikbaar, dus nu toch maar een keer online besteld. Ik ben er super blij mee, heb er helaas nog niets mee kunnen doen, maar volgend weekend maak ik daar zeker tijd voor vrij!


En dan het grootste cadeau! Eigenlijk is hij natuurlijk voor mijn werk ;), maar ik heb een nieuwe camera gekocht. Ik maak normaal alleen foto's op vakantie en had daar een heel leuk cameratje voor. Niks bijzonders, ze hoeven niet super scherp te zijn, maar met een webshop is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Ik hoop dat ik zo mijn webshop wat kan gaan verbeteren ennnn.... ik ga ook video's maken! Dat wil ik al heel lang, vind het doodeng, maar nu kan ik er niet meer onderuit ;) Deze heeft een opklapschermpje en dan kan ik goed zien wat ik aan het doen ben. Ik ga zelf niet graag om de foto, maar ik wil heeeel graag andere mensen leren quilten, want het is zo leuk om te doen, dus dat is het vast waard!

De foto's van vandaag heb ik er al mee gemaakt. Hij doet echt alles zelf. Met mijn craftsy account kan ik ook nog eens fotografie cursussen volgen, dus volgende week genoeg te doen!


Nu naar de groothandel in Deventer om Tula Pink te ontmoeten! Ik heb er heel veel zin in. Hopelijk kan ik ook wat mooie spulletjes meenemen voor de webshop!

 Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten