donderdag 1 februari 2018

Tula pink & Alex Veronelli

Ik ben nog even aan het nagenieten, want afgelopen zondag heb ik bij de groothandel Alex Veronelli van Aurifil en Tula Pink ontmoet! 
Wat ben ik toch blij dat ik precies nu mijn webshop ben gestart ;)

Nu mogen jullie genieten van de foto's :)

Het leukste van een webwinkel is natuurlijk het inkopen. Ik kijk er dan ook erg naar uit als er een open dag is, want dan kan ik de stofjes in het echt zien. Ik moet toegeven dat ik dat toch het fijnst is. Het is het leukst om de kleuren en patronen bij elkaar te zoeken. Ik krijg daar meteen inspiratie van. Online is dat toch een stuk lastiger. Ik hoop dan ook ooit een echte winkel te kunnen openen. 

Dit was mijn tweede keer en meteen wel een hele speciale editie. 


De dag begon met een hele inspirerende lezing van Alex Veronelli over marketing en Aurifil. 
Hoewel het super interessant was voor mij, is het dat niet voor jullie en ik heb dan ook geen foto's daarvan genomen. 

Wat wel leuk voor jullie is, is de lezing van Tula Pink. 


Ik kan daar wel uren over praten. 

Ik ben een groot fan. Mijn eerste quilt maakte ik van een "saaie" bruine FQ bundel met strepen en ruiten. Ik kwam een filmpje tegen op youtube en wilde dat ook weleens proberen. Ik kwam toen vooral klassieke quilts tegen en wist niet eens van het bestaan van de moderne quilts. 

Niet heel veel later op een handwerkbeurs kwam ik de stand tegen van Quiltboutique.
Ik was spontaan verliefd. Ik kocht daar een bundel van Tula Pink en er ging een wereld voor me open. Ik was meteen verslaafd aan quilten. Ik had geen idee dat er zoveel verschillende stijlen zijn. 


Het was zo inspirerend om Tula te horen praten over haar collecties. Het is echt een heel tof, gepassioneerd mens. Daar heb ik enorm waardering voor. Ze verteld ook nog eens heel leuk.
Als je hoort hoeveel tijd en energie ze in haar collecties stopt, ze bekijkt echt alle mogelijke opties. 


Ze begint haar collecties met een idee. Daar gaan heel veel slechte ideeën aan vooraf en uiteindelijk komt er een goede. Daar verzint ze dan een verhaal bij om ervoor te zorgen dat de collectie een geheel wordt. Ze haalt haar inspiratie uit bijvoorbeeld bestaande dieren, maar kijkt daar dan naar met haar Tula bril en maakt er haar eigen ding van. 

De verhalen zijn altijd op haar website te lezen. Dat is best leuk om door te bladeren. Je krijgt dan een heel ander beeld van een collectie. 


Wat ik vooral heel opvallend vond was haar kleurkeuze. Als echte fan weet ik natuurlijk dat collecties in drie kleurstellingen worden gemaakt, maar ik wist niet wat het idee daarachter was. Ze heeft eigenlijk 2 collecties: warm en koud. De groenige variant noemt ze haar neutrale collectie! Als ik denk aan neutrale kleuren heb ik daar een heel ander beeld bij ;) Het klopte wel toen ze het ging uitleggen. Haar stoffen passen altijd zo mooi bij elkaar omdat ze in in iedere kleurstelling ook accenten van de andere kleuren toevoegd. Heel slim! 


Ik kan nog veel meer vertellen, maar ik denk dat het tijd is voor de show & tell. Het was fantastisch om te zien! Dit is een quilt gemaakt met haar nieuwe All stars collectie. 


Je bent toch wel echt een superster als Alex Veronelli je assistent is ;)


Deze vond ik zelf heel erg gaaf. Deze heeft ze gemaakt voor haarzelf, gewoon zomaar. Er komen heel veel verschillende collecties in voor. 

En de hele bekende Tula Nova. Links in de originele Spirit Animal collectie en rechts met haar nieuwe All stars collectie en Solids. (Die solids zien er trouwens prachtig uit bij elkaar, zo inspirerend.)

Na de lezing zijn we op zoek gegaan naar leuke nieuwe spulletjes voor de webshop.


Als je daar loopt tussen al die rijen met stoffen weet je gewoon niet wat je moet kiezen. Ik kreeg meteen zoveel ideeën en had nog wel veel meer mee willen nemen. 

Ik heb in ieder geval een aantal nieuwe stoffen, wat pre-cuts en wat linialen meegenomen.


Hier een voorproefje van de kleurtjes. Ik ben momenteel helemaal gek op deze kleurcombinatie en designers blijkbaar ook ;). Het gaat me even tijd kosten om alles netjes op de website te zetten, vandaar dat ik het nog niet helemaal laat zien. Even geduld :)


Als je daar bent moet je natuurlijk ook even een aandenken meenemen en dat is zeker gelukt! 
Ik heb het boek van Tula en Angela gekocht en de set voor de Tula Nova die ik al een hele tijd leuk vind.


En natuurlijk met handtekening!
Ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Dat wordt er een met een mooie herinnering.

Fijne donderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten