maandag 12 februari 2018

WIP-Update: ja... zo schiet het niet op.

Deze week heb ik 2 FO's (finished objects) JEEJ. 
Maar...... ik ben ook weer twee nieuwe projecten begonnen. Dat schiet niet op he!

Ik begon deze week met een beetje opruimen. Dit zijn alle stofjes voor de Delilah TOM van Jen Kingwell die ik het afgelopen jaar van Aljona heb ontvangen. 


Alle 12 blokken en templates heb ik nu dus in huis, tijd om aan de slag te gaan. Voor wat extra inspiratie heb ik de stofjes even op kleur gelegd. Ziet het er niet prachtig uit! 
Het was ook een beetje voor gemak. Ik wil graag een deken maken die qua kleuren op het origineel lijkt, dus dit is een stuk makkelijker zoeken. Zoals je vorige week kon lezen liggen er 2 blokjes klaar om in elkaar gezet te worden. Ik mag donderdag weer naar het museum en s'avonds kijken we lekker op de bank naar de olympische spelen dus tijd genoeg denk ik. 

 

 Wat ik ook in de avonden probeer te doen is een stukje verder borduren aan Sleeping Beauty van DoNa stitch. Meestal ben ik zo moe dat ik niet veel verder kom dan candycrush, maar we komen er wel. Ik probeer een kleur te kiezen en dan alle vlakken in te vullen. Zo wordt mijn projecttasje steeds leger en kan ik meteen de overgebleven draadjes netjes opbergen in plaats van achteraf een halve dag draadjes op te winden. De donkerroze is al af, de lichtroze maak ik vandaag af! Dat is al -2!


Een van mijn affo's is deze oefenquilt. Ik heb een paar weken geleden quiltlinialen gekocht en ik kon niet wachten om ze uit te testen. Met een beetje hulp en inspiratie van Angela Walters, heb ik deze quilt gemaakt. Hij komt uit de Dot-to-Dot quilt class van craftsy. 


Het is een super leuke techniek om te gebruiken, helemaal toen ik de smaak te pakken had en het aandurfde zonder stipjes te zetten. De tijd vloog voorbij.


Er zitten genoeg fouten in, mijn draad brak heel vaak in het begin, maar het was ook maar een oefenquiltje. Ik ben heel tevreden met het resultaat. Het is heel simpel om te doen, maar geeft zo'n professioneel resultaat met die linialen. Ik heb nog nooit een quilt zo intensief doorgequilt, het was even werk, maar het helemaal waard wat mij betreft. 

Heel leuk om te zien hoe de steken zelfs in 1 project al zijn verbeterd. Ook geeft het meteen nieuwe mogelijkheden en ideeën voor een aantal tops die klaarliggen om gequilt te worden. Ik kan weer vooruit!


Het tweede projectje dat ik heb afgemaakt is dit lieve koetje ontworpen door Tassies haakpatronen.
Het was een pakketje dat ik van oma kreeg. Ik vind hem heel schattig geworden. Ik moet even wennen aan een vlekken koe met haar, maar het staat hem wel.



Dan nog even waar ik mee begonnen ben. Dit is de schuld van Craftsy. Ik kan gewoon niet kiezen met welke cursus ik wil beginnen, dus ik ga me zeker later nog een paar keer aanmelden.
Dit is Start-up library: hand embroidery. Even een sampler om mijn steken op te frissen. Niets bijzonder, maar ik had er gewoon zin in. Hij is al bijna af, dus zoveel tijd heeft het niet gekost. 
Ik heb een bolletje katoen gebruikt dat langzaam van kleur veranderd. Hele fijne draad en geeft een leuk effect. Al duurt het gele stuk nu net een beetje te lang. 


En een lange termijn project. De hartjesquilt. Deze zag ik op instagram al een paar keer voorbijkomen. Hartjes gevormd uit jewels, een vorm uit english paper piecing. Het malletje heb ik gekocht bij Silesian quilts in Nieuwegein, dus ik kon zo aan de slag. 


Ik heb het nog even volgehouden totdat ik deze versie zag in de laatste Love Patchwork & Quilting. 
De vorm staat erin en je kunt ook via de website een a4tje vol printen. Het tijdschrift ga ik zo in de webshop zetten. Deze versie met grote harten en cotton + steel stoffen vind ik echt helemaal geweldig. Ik ben toen meteen aan de slag gegaan. Nog even getwijfeld of ik voor klein of groot ging. Maar ik heb toch maar voor de kleine versie gekozen aangezien ik dat malletje had liggen. 


Zoals ik al zei wordt dit een lange termijn project. Als ik stofjes over heb maak ik er hartjes van en als ik zin heb naai ik ze aan elkaar. Eerst wat andere dingen afmaken. 

Ik heb door deze week wel weer meer zin gekregen om te handwerken. Ik heb een beetje teveel projecten ineens die ik graag wil starten. Vorig jaar eindigde ik heel goed met mijn WIP-lijst. Dit jaar ben ik nog niet zo heel productief geweest. Ik ga weer een paar doelen stellen, kijken of dat gaat helpen.

Deze week wil ik mijn galaxy tas afmaken, De borduursampler en verder met quilten van Les Soeurs. Dat gaat vast goedkomen! Oja, en vrijdag ga ik naar de handwerkbeurs in zwolle! Ik heb er super veel zin in. Hopelijk vind ik daar niet al te veel extra inspiratie ;)

Fijne Maandag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten