zaterdag 3 februari 2018

WIP-Update: oefenen met quiltlinialen

Jeej! Eindelijk wat tijd gevonden om te oefenen met mijn nieuwe linialen. 
Het voetje past perfect op mijn machine.
 De ingebouwde free motion stand is echt ideaal. Ik hoef niets af te stellen, als ik ga naaien gaat het voetje automatisch de juiste hoeveelheid naar beneden <3


Ik heb eerst wat lijnen geprobeerd en vervolgens deze schelpen met de halve cirkel liniaal gemaakt. Ik heb ook de oefenquilt van de craftsy cursus inmiddels af en gedubbeld en de eerste steekjes zitten erop. Daar heb ik nog even geen foto van, er was nog niet zoveel te zien. 

Ik vind het in ieder geval super leuk om te doen. Ik moet nog een beetje uitvogelen hoe je een design kunt maken zonder telkens te stoppen bij ieder blok. Het is in ieder geval een hele simpele techniek. Je hebt meteen een mooi resultaat. Ik zal een losse review schrijven over wat ik van de linialen vind.


Deze week "moest" ik een aantal dingen afmaken. Daar is het verder ook bij gebleven aangezien ik hard gewerkt heb voor Het Naaldbos. De deadline voor de DutchMQG top is 5 februari, mooi op tijd dus. Ik had eerder al een aantal layouts geprobeerd en die moesten even bezinken. Ik ben toch maar terug gegaan naar mijn originele idee, want ik wilde zo graag die bloem in het midden stoppen. Het is een echte kleurexplosie geworden. Ik vind hem superdruk, misschien kan ik hem met wat quiltlijnen wat rustiger maken. Hij is in ieder geval af! Het was zo leuk om te doen. Ik ben benieuwd naar de nieuwe opdracht!

Delilah lag ook al een tijdje te wachten. Ik vind het super leuk om te doen, maar het duurt zoooo lang. Vooral dit blok van maand 4 is echt een uitdaging, en dan moet ik er nog 2! Na wat meer oefening gaat het vast beter. De andere dames op facebook zijn zo snel! En trouwens, de designer Jen Kingwell maakt alles met de hand en ontwerpt verschillende quilts per jaar. Het moet dus zeker te doen zijn. 


Hij is in ieder geval af nu. Ik ben best tevreden over de ronde vormen aangezien ik nu voor het eerst patch met de hand. Ik heb al wel een aantal blokken van maand 5 geknipt. Ik ga gewoon verder en doe deze uitdaging tussendoor, want dit is demotiverend. Ik moet ook wel, want ik heb gisteren het allerlaatste pakketje binnen gehad. Aan de ene kant jammer, want de pakketjes waren zo leuk om uit te pakken, aan de andere kant fijn, want nu kan ik alleen nog maar bijwerken en niet meer verder achter komen :)

EN het is alweer februari, dus ook een nieuw paar sokken klaar!
Dit is het broken seed stitch patroon, gratis te vinden op ravelry. 
De witte glitter wol is van schaap en draak en de roze is van wol met verve. Allebei super om mee te werken en helemaal passend voor valentijn <3. Ik heb dit altijd al een leuke "feestdag" gevonden. Rood is namelijk mijn lievelingskleur en nu liggen er genoeg leuke rode dingen in de winkel :)



Ik ben benieuwd wat volgende week gaat brengen.

Fijne zaterdag! 
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten