zaterdag 8 april 2017

jen kingwell


Vandaag ben ik naar de lezing geweest van Jen Kingwell op de patchwork & quiltdagen in Rijswijk.
Dit was mijn eerste lezing en ook meteen eerste ontmoeting met een "bekende quilter"


Ze vertelde over waar ze vandaan komt, hoe ze is begonnen met quilten en waar ze haar inspiratie vandaan haalt. Ze vertelde erg leuk en de tijd vloog voorbij.


Aan het eind van de lezing nam ze ons mee naar de tentoonstelling waar we een aantal quilts in het echt konden zien en vragen konden stellen. 


Hier een paar van mijn favorieten. 


Het is erg leuk om alle verschillende stofjes van dichtbij te bekijken. De combinaties zijn soms heel bijzonder. Ik voelde me hier erg door geinspireerd en herken mezelf er ook in. Ik heb zelf ook allerlei verschillende soorten : moderne stoffen, jaren 30, reproductie, batik enz. Ik hou gewoon van kleur en niet speciaal van een bepaald thema. Ik heb alleen nog niet eerder de verschillende soorten met elkaar gecombineerd en haar kijk op stoffen was daardoor erg verfrissend. 


En dit is dan haar Delilah quilt die dit jaar als TOM (template of the month) verkrijgbaar is. 
Een quilt van Jen Kingwell staat al een tijdje op mijn verlanglijst, dus dit was natuurlijk een perfecte optie voor mij. 


Ik was erg geinspireerd door Jen's verhaal en heb daarom besloten de quilt met de hand te maken. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan! Ik ben altijd geinspireerd door quilters die dit doen, maar ik wil zelf graag snel iets afhebben zodat ik naar de volgende kan. Er is ook zoveel inspiratie op internet. Omdat ik maar 1 blok per maand hoef te maken leek me dit een mooie kans om het eens te proberen, ik kan immers toch niet sneller ;)

Binnenkort meer over mijn andere ervaringen op de beurs. 

Fijn weekend!

-XOXO-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten