zondag 6 augustus 2017

oeps...

Vorige week is de sew along van het dutch modern quilt guild gestart!
Iedere week wordt er door een lid een blokje ontworpen en zo hebben we aan het einde een leuk quiltje. Het idee erachter is om twee keuren te gebruiken en wat vond ik dat lastig! Ik ben gek op kleur en wist na het eerste blokje echt niet zo goed wat ik moest doen. Toen het tweede blokje kwam wist ik het meteen en kon ik aan de slag. 


Het is roze(paars) en blauw geworden. Wat zijn de ontwerpen mooi zeg! Zo anders en modern en super leuk om te lezen hoe de leden aan hun inspiratie zijn gekomen. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen, maar ik ga zeker proberen ook een blokje te bedenken. Morgen komt alweer het derde blok. Ik ben benieuwd.

Toen wilde ik verder met mijn trui, maar dat liep iets anders dan gehoopt. 


Ik was lekker aan het breien en ineens KRAK..... kapotte naald, alle steken lagen los, paniek, gelukkig kon ik ze snel op een stokje zetten en toen op zoek naar een nieuwe naald. Er is geen steek verloren gegaan pfoee... Ik gebruikte de knitpro houten cubics in 4,5mm..... maar daar had ik er natuurlijk maar 1 van. Ik heb nu mijn nova's er maar weer opgezet, maar ik zie een klein verschil in steekgrootte..... een ander waarschijnlijk niet, maar toch. Voor de maat maakt het niet uit. Ik ben toch bezig met een kleinere maat om een beetje te motiveren bij het afvallen :X.

Maar ik wilde natuurlijk graag nieuwe cubics. Alleen dat is niet helemaal gelukt.


Wel deze leuke sokkenwol gevonden.... oeps... dat was helemaal niet de bedoeling.



Maar kijk eens naar die kleuren! Daar wordt je toch vrolijk van..... 
Misschien kom ik ergens op een beurs nog nieuwe cubics tegen, al lees ik op internet dat het wel vaker gebeurd en ik zette niet eens kracht, het was gewoon een normale steek. Het idee en de naam vind ik gewoon te leuk als wiskunde docent, dus misschien waag ik toch nog een poging. 

 Ik ben ook nog iets verder gekomen met Delilah. Blok 4 is eindelijk af en op naar maand 3.


Die kleuren passen eigenlijk wel leuk bij de wol zie ik nu!

Toen we toch naar ikea gingen voor een kast heb ik meteen maar een nieuwe strijkhoes gekocht. Ik wilde eerst zelf een nieuwe maken, maar hij was echt aan vervanging toe en ik vond deze zo leuk!


En het is meteen een leuke, vrolijke achtergrond voor mijn wip's. Ik kon het natuurlijk niet laten om meteen een paar sokken te starten. Later meer over sokken en wip's :P daar heb ik grootse plannen mee.


En ondanks het ongelukje toch wat verder gekomen met de trui. De mouwen zijn apart gezet, of hoe je dat ook noemt in het Nederlands... (Ik heb haken en breien aangeleerd in het engels, dan heb je veel meer keuze in patronen). En ik ga rusig verder... op nieuwe naalden...


Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten