zondag 20 augustus 2017

WIP-update

Dit was een hele goede week op handwerkgebied. Ik kan maar 1 ding van mijn WIP-lijstje strepen, maar ik heb wel veel vooruitgang geboekt met een aantal grotere projecten. 

Zo ben ik weer 2 delen verder met de Down the rabbit hole BOM van Sarah Fielke. 
Vorige week vertelde ik al hoe ik op die huisjes was vastgelopen en had ik er een beginnetje mee gemaakt. 


Deze week is het gelukt om de huisjes af te krijgen en ook nog een maand verder met de eerste zonnebloemen. In het begin twijfelde ik over de kleuren bij de bloemen, maar hoe verder ik kom hoe mooier ik hem vind, het past echt goed bij elkaar. 

Mijn andere Alice project heeft er ook nog een vriendje bij! De 2e pratende bloem. Ik had eerst netjes de blaadjes geborduurd en toen ik de kleur voor de binnenkant wilde pakken, zag ik hetzelfde kleurnummer... Dat kan niet... oepss... het had andersom gemoeten. Ach zo vind ik hem ook erg leuk! Ik ben benieuwd hoe ver ik deze week ga komen!


Bij een nieuwe week hoort ook weer een nieuw blokje voor de DutchMQG sew-along en dat is deze geworden. Na een aantal blauwe weken weer tijd voor wat roze! Ook weer zo'n leuk ontwerp, allemaal anders, maar toch past het goed bij elkaar! Ik kan niet wachten om te zien wat er morgen weer bij komt.


En Vosje Victor uit het boek Mijn knuffels van sokkenwol. Ik heb alleen geen sokkenwol gebruikt maar katoen. Toch nog een  bolletje bijbesteld van de week om hem af te kunnen maken. De sjaal heb ik gemaakt van Scheepjes Stonewashed. Dat vind ik zulk leuk garen, zo zacht en een mooi kleurverschil.


En dat was nog niet eens alles! Ik heb ook een heleboel mini's gesneden voor de webshop en daar ook nog een quilttop mee gemaakt! Die laat ik natuurlijk pas zien als hij doorgequilt is en als de pakketjes zijn ingepakt, maar wat een kleuren <3. Dit doosje heb ik lekker op mijn bureau laten staan om af en toe naar te kijken.


Voor volgende week:
- 1. wil ik zo ver mogelijk komen met het Alice borduurwerkje
- 2. Wil ik blok 5 van DutchMQG blok van de week maken
- 3. wil ik maand 6 van de down the rabbit hole afhebben
- 4. Wil ik mijn proeflapje van big stitch quilten afhebben. 

En dus 1tje minder op de lijst! Dat gaat de goede kant op, alleen raken de snelle projectjes snel op zo. 

 1.       Audrey wandkleed – Fanny Zedenius (macramĂ©)
2.       Polished trui – Alicia Plummer (breien)
3.       African flower blanket (haken)
4.       Souffle de eend – popcorn (breien)
5.       Log cabin boxkleed (quilten)
6.       Washed & worn (quilten)
7.       Sterrenstelsel (quilten)
8.       Pinwheel kerst (quilten
9.       Merry, merry snowman – bunny hill designs (quilten)
10.   Mister dj – Melissa Corry (quilten)
11.   Les Soeur – Petra Prins & An Moonen (quilten)
12.   Pardon my garden – Tilda (quilten)
13.   Down the rabbit hole BOM2017 – Sarah Fielke (quilten)
14.   Delilah TOM2017 – Jen Kingwell (quilten)
15.   Dutch MQG blok van de week – leden van DutchMQG (quilten)
16.   Sashiko table runner – eigen ontwerp (quilten)
17.   One stitch wallhanging – eigen ontwerp (quilten)
18.   Halloween quilt – eigen ontwerp (quilten)
19.   Disney dreams Fantasia – Thomas Kinkade (borduren)
20.   Sneeuwman – Vrouwtje Plooi (vilten)
21.   Jellyroll sterren - ? (quilten)
22.   Butterfly quilt – Edyta Sitar (quilten)
23.   Post stamp basket – Jeanneke stempels (quilten)
24.   Snail Trail – quilty (quilten)
25.   Alice – Jardin PrivĂ© (borduren)
26.   Cursus kleding maken en ontwerpen (naaien)
27.   Oefenlapje handquilt (quilten)
28.   Shabby summer calendar – Cuore e Batticuore (borduren)
29.   It’s not christmas without a christmas tree – Cuore e batticuore (borduren)
30.   Sleeping beauty’s castle – chatelaine (borduren)
31.   Diamonds in the sky – tula pink (quilten)
32.   Scrappy stars – edyta sitar (quilten)
33.   Fluthering by – janine alers (quilten)
34.   Spinnen
35.   Kerstboom (borduren)
36.   Kerstboom slinger – farmyard quilting (naaien)
37.   Minions (borduren)
38.   Vosje Victor – Mykrissiedolls (haken)
39.   Lily pond deken – Stylecraft cal (haken)
40.   Regenboog deken – eigen ontwerp (breien)
41.   Zwarte granny square deken (haken)
42.   Popcorn blanket – By haafner (haken)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten