zondag 13 augustus 2017

WIP-update

Het is alweer zondag. De week is heel snel gegaan, dat schiet niet op,want mijn to-do lijst wordt alleen maar groter. Toch heb ik wel genoeg tijd genomen om aan mijn wip's te werken en gelukkig heb ik er ook een paar af kunnen strepen!

Als eerste dit mini quiltje voor in mijn quilthuisje. Ik heb dit huisje al meer dan een jaar geleden gekocht op een beurs en het quiltje bijna direct erachteraan gemaakt. Het enige wat ik nog niet had gedaan was de binding.


Dit was dus een heel simpel project om af te maken en wat staat hij leuk! 
Het idee is niet van mezelf. 
Ik heb toen ergens een klein quiltje of afbeelding van een soortgelijke boom gezien. Ik heb nog op pinterest gezocht, maar ik kon het echt niet meer vinden helaas. 


Het was de eerste keer dat ik deze techniek gebruikt heb en het was heeeel leuk om te doen. Gewoon lekker knippen met de schaar, alles vastplakken met de sewline lijmstift en vervolgens met de naaimachine de randjes volgen. 


Ik ben super blij met het resultaat. 
Ik laat hem voorlopig even hangen. Het idee was altijd om voor iedere maand of feestdag een quiltje te maken voor in het huisje. Misschien dat dat een leuk projectje is voor volgend jaar. 

Bij een nieuw week hoort ook weer een nieuw ontwerp van het DutchMQG. Blok 3 alweer, deze keer bedacht door Ipatchandquilt.


En wat een gaaf ontwerp is het weer. Ik vond het heel leuk om de stofjes uit te zoeken en ben meteen aan de slag gegaan. 

Door het geheime project voor studio koekoek waar ik aan heb gewerkt had ik ook weer zin om een beetje te borduren. Dus Alice heeft er weer een nieuw vriendinnetje bij, de eerste pratende bloem. 


Telkens een karakter is goed te doen dus ik denk dat ik voorlopig aan deze WIP blijf werken. Vooruitgang is immers ook goed, niet alles kan ik in één week afmaken ;).

Wat ik wel af heb gekregen zijn mijn neon sokken. De wol is van Lang yarns - jawoll magic 6-draads superwash in de kleur 453. Op de bol zit 150 gram dus ik heb nog heel veel over. Ik kan zelfs makkelijk nog een paar sokken maken. Ik denk dat het handschoenen worden, of een muts als ik daar nog genoeg voor heb. Ik vond het wel moeilijk om daar niet meteen aan te beginnen, maar ik heb me ingehouden! 


Dit is het 5e paar sokken dat ik heb gemaakt en pas de 2e die echt passen. Ik ben best trots op mezelf want ik heb geen patroon gebruikt. Het motief op de bovenkant is het stekenpatroon van de Antiquity handschoenen van Alicia Plummer en ik heb het zelf aangepast om op de sokken te passen en het is nog gelukt ook! Natuurlijk heb ik alles opgeschreven en bijgehouden dus er zullen nog wel een paar sokken gemaakt worden. Ik vind dit patroon zo mooi en simpel. Op de een of andere manier kies ik vaak voor eyelets. 

En als laatste een project waar echt weer een beetje vooruitgang in moet komen. Down the rabbit hole van sarah fielke. Al een hele tijd is 1 rij met huisjes klaar, die heb ik ook laten zien in mijn blog voor het quiltersgilde, daar kreeg ik best veel reacties op dus ik wil graag verder. 


Die huisjes zijn op zich wel leuk om te doen, maar ik heb het mezelf erg lastig gemaakt door niet een nieuw patroon te printen, maar door de wijzigingen in de eerste versie erbij te schrijven en dat klopt toch nog niet helemaal. Alles ligt al helemaal geknipt en gesorteerd ik hoef het alleen nog maar te naaien, maar toch kost het best wel veel tijd. Dit is de helft van de 3 rijen. Voor de raampjes heb ik glitterstof gebruikt in verschillende kleuren.

Waar ik geen foto van heb is het uithalen van een stel handschoenen. Ik was al een heel eind, maar ik had een fout gemaakt en daarna waren ze blijven liggen. Nu toch besloten ze uit te halen, dat scheelt weer een WIP en ooit begin ik vast wel opnieuw, maar dan goed. 

Mijn plannen voor volgende week!

1. een nieuw karakter naast Alice
2. blok 4 van de dutchmqg sew-along
3. down the rabbit hole maand 4+5, 
dat zijn de huisjes en 4 zonnebloemen zodat de rand vast kan
4. vosje victor afhaken. 
Ik weet alleen niet of dat gaat lukken want ik heb niet genoeg katoen.

En de lijst wordt al korter!  jippie!! 
Dat blijft toch mijn truc als ik iets moet doen. Zodra ik het opschrijf wil ik het kunnen doorstrepen :P

Fijne Zondag!
-XOXO-


1.       Audrey wandkleed – Fanny Zedenius (macramé)
2.       Polished trui – Alicia Plummer (breien)
3.       Neon sokken – eigen ontwerp (breien)
4.       African flower blanket (haken)
5.       Souffle de eend – popcorn (breien)
6.       Log cabin boxkleed (quilten)
7.       Washed & worn (quilten)
8.       Sterrenstelsel (quilten)
9.       Pinwheel kerst (quilten
10.   Merry, merry snowman – bunny hill designs (quilten)
11.   Mister dj – Melissa Corry (quilten)
12.   Les Soeurs – Petra Prins & An Moonen (quilten)
13.   Pardon my garden – Tilda (quilten)
14.   Down the rabbit hole BOM2017 – Sarah Fielke (quilten)
15.   Delilah TOM2017 – Jen Kingwell (quilten)
16.   Dutch MQG blok van de week – leden van DutchMQG (quilten)
17.   Sashiko table runner – eigen ontwerp (quilten)
18.   One stitch wallhanging – eigen ontwerp (quilten)
19.   Halloween quilt – eigen ontwerp (quilten)
20.   Disney dreams Fantasia – Thomas Kinkade (borduren)
21.   Sneeuwman – Vrouwtje Plooi (vilten)
22.   Jellyroll sterren - ? (quilten)
23.   Mini quilt vos – eigen ontwerp (quilten)
24.   Butterfly quilt – Edyta Sitar (quilten)
25.   Post stamp basket – Jeanneke stempels (quilten)
26.   Snail Trail – quilty (quilten)
27.   Alice – Jardin Privé (borduren)
28.   Cursus kleding maken en ontwerpen (naaien)
29.   Oefenlapje handquilt (quilten)
30.   Shabby summer calendar – Cuore e Batticuore (borduren)
31.   It’s not christmas without a christmas tree – Cuore e batticuore (borduren)
32.   Sleeping beauty’s castle – chatelaine (borduren)
33.   Diamonds in the sky – tula pink (quilten)
34.   Scrappy stars – edyta sitar (quilten)
35.   Fluthering by – janine alers (quilten)
36.   Spinnen
37.   Kerstboom (borduren)
38.   Kerstboom slinger – farmyard quilting (naaien)
39.   Fingerless mitts - ? (breien)
40.   Minions (borduren)
41.   Vosje Victor – Mykrissiedolls (haken)
42.   Lily pond deken – Stylecraft cal (haken)
43.   Regenboog deken – eigen ontwerp (breien)
44.   Zwarte granny square deken (haken)
45.   Popcorn blanket – By haafner (haken)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten