dinsdag 8 augustus 2017

veel te veel wips.....

Vorige week heb ik een projectje aangepakt wat ik al een hele tijd in mijn hoofd had. Ik probeer mijn hobbykamer een beetje op te ruimen en vond dit het perfecte moment om het te doen.

- Een lijst maken van alle WIP's. - 

Ik wist dat het er veel zouden zijn, een groot deel ook bijna af, maar zoveel.... schaam me er best wel voor, maar ik ga het toch delen, want zo gebeurd er ook niks!

Ik probeerde al een beetje op de zondagen een update van de week te geven. Dat ga ik nu wat serieuzer aanpakken en iedere week doen onder de naam: WIP-update. Een beetje zoals een podcast, maar voor nu dan met foto's en tekst. Video is nog een beetje spannend al geniet ik wel van alle andere podcasts.

Ik ga proberen iedere week minimaal 1 project van mijn lijstje te strepen en totdat er 5 vanaf zijn is een nieuw project VERBODEN! Ik wil eigenlijk een doel stellen voor het einde van het jaar, maar dat vind ik heel lastig in te schatten dus dat doe ik nog maar even niet. Eerst een beginnetje maken.

De lijst zal waarschijnlijk niet heel klein worden. Een aantal projecten zijn ook groot en kunnen niet binnenkort af zijn. Daarbij vind ik het gewoon heerlijk om van project en hobby te wisselen, misschien klinkt 10 redelijk??

Het leek me leuk om daarbij ook bij te gaan houden wat ik allemaal gemaakt heb in een jaar zo kan ik achteraf terugkijken wat ik allemaal heb geleerd en hoe mijn stijl is veranderd. Dat heb ik in 2016 ook al geprobeerd in excel, maar door ziekte in april alweer mee opgehouden. Dat lijstje had ik nog wel en ik wilde graag alles op één plek.

Dat is dit boekje geworden!


Ik heb hem bij de hema gekocht en er zitten er 2 in een pakje dus ik kan nog even vooruit.

Ik heb alle foto's die ik had op mijn computer en camera verzamelt en uitgeprint op pasfotoformaat. Op die manier passen er 9 op een A4 en het is de perfecte maat voor in mijn boekje. Ik heb gewoon normaal papier gebruikt en de printer op klad gezet. Het ging me niet om de kwaliteit, maar gewoon om een overzichtje.


Ik heb geprobeerd bij iedere foto het patroon en ontwerper te zetten indien van toepassing en iets leuks wat ik me nog kon herinneren. De quilts hebben een hele bladzijde gekregen. Gewoon lekker simpel gehouden, want het heeft me nu al een dag gekost.


Sommige foto's heb ik maar aan 1 kant vastgeplakt zodat ik eronder ook nog kon schrijven voor wat extra ruimte.

Inmiddels is het halve boekje gevuld en hij kan nog makkelijk dicht. Ik ga het nu wat serieuzer aanpakken. Ik heb een soort titelpagina gemaakt vanaf 1 augustus en ik kan aan de slag! Ik heb tot nu toe gewoon washitape en een pen/stift gebruikt, maar vanaf nu wil ik de projecten een hele bladzijde geven en veel meer details noteren. Nu vind ik het wel jammer dat ik veel projecten van vroeger niet meer heb, als ik het zat ben gooi ik het weg of geef ik het weg en met foto's maken ben ik pas 2 a 3 jaar geleden begonnen. Beter laat dan nooit toch!



En dan nu de ik-schaam- me-lijst! 
Dat heb je als je overal zo enthousiast over bent :P.

Ik zal projecten die af zijn doorstrepen en de week erna verwijderen zodat de lijst hopelijk kleiner gaat worden!

Er is er al 1 vanaf :p, maar die kan ik nog niet laten zien. 

Voor deze week hoop ik de sokken af te hebben, de binding om een mini quiltje te zetten en een project uit te halen, dat scheelt alweer 3. Zondag laat ik weten of het gelukt is!

 1.       Audrey wandkleed – Fanny Zedenius (macramé)
2.       Polished trui – Alicia Plummer (breien)
3.       Neon sokken – eigen ontwerp (breien)
4.       African flower blanket (haken)
5.       Souffle de eend – popcorn (breien)
6.       Log cabin boxkleed (quilten)
7.       Washed & worn (quilten)
8.       Sterrenstelsel (quilten)
9.       Pinwheel kerst (quilten
10.   Merry, merry snowman – bunny hill designs (quilten)
11.   Mister dj – Melissa Corry (quilten)
12.   Les Soeur – Petra Prins & An Moonen (quilten)
13.   Pardon my garden – Tilda (quilten)
14.   Down the rabbit hole BOM2017 – Sarah Fielke (quilten)
15.   Delilah TOM2017 – Jen Kingwell (quilten)
16.   Dutch MQG blok van de week – leden van DutchMQG (quilten)
17.   Sashiko table runner – eigen ontwerp (quilten)
18.   One stitch wallhanging – eigen ontwerp (quilten)
19.   Halloween quilt – eigen ontwerp (quilten)
20.   Disney dreams Fantasia – Thomas Kinkade (borduren)
21.   Sneeuwman – Vrouwtje Plooi (vilten)
22.   Jellyroll sterren - ? (quilten)
23.   Mini quilt vos – eigen ontwerp (quilten)
24.   Butterfly quilt – Edyta Sitar (quilten)
25.   Post stamp basket – Jeanneke stempels (quilten)
26.   Snail Trail – quilty (quilten)
27.   Alice – Jardin Privé (borduren)
28.   Geheim project – geheim (borduren)
29.   Cursus kleding maken en ontwerpen (naaien)
30.   Oefenlapje handquilt (quilten)
31.   Shabby summer calendar – Cuore e Batticuore (borduren)
32.   It’s not christmas without a christmas tree – Cuore e batticuore (borduren)
33.   Sleeping beauty’s castle – chatelaine (borduren)
34.   Diamonds in the sky – tula pink (quilten)
35.   Scrappy stars – edyta sitar (quilten)
36.   Fluthering by – janine alers (quilten)
37.   Spinnen
38.   Kerstboom (borduren)
39.   Kerstboom slinger – farmyard quilting (naaien)
40.   Fingerless mitts - ? (breien)
41.   Minions (borduren)
42.   Vosje Victor – Mykrissiedolls (haken)
43.   Lily pond deken – Stylecraft cal (haken)
44.   Regenboog deken – eigen ontwerp (breien)
45.   Zwarte granny square deken (haken)
46.   Popcorn blanket – By haafner (haken)

Fijne dinsdag!
- XOXO - 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten