zondag 5 november 2017

WIP-update: een nieuwe bewoner

Nog maar 2 weken tot de beurs in Nieuwgein en de zenuwen beginnen weer te komen! 
Ik heb minder te doen dan de vorige keer, want alle kaartjes en kleden enz zijn nu klaar, maar het helpt toch niet. Ik heb nog zoveel ideeën van kits die ik wil maken en ik ben eigenlijk nog aan het bijkomen van de vorige ;) haha. Maar ik heb niet stilgezeten!


De week begon natuurlijk met mijn maandagochtend ritueel; het blokje van de week voor het DutchMQG. Dit was een hele leuke en hele snelle. Het kostte me maar 15 minuten om de stoffen te kiezen, te knippen en te naaien! Hoe leuk ik deze uitdaging ook vind mogen er van mij nog een paar van die snelle blokken komen ;). En het is ook nog eens een plusblokje, net als mijn ontwerp!


Ik bleef nog even bij het quilten en heb dit leuke babyquiltje afgemaakt! Hij is nog 120 breed, maar voor mij is dat redelijk klein. De top was al een tijdje af en heeft hangen pronken in rijswijk, maar het was toch tijd om hem helemaal af te maken. Ik kon niet kiezen hoe ik hem wilde doorquilten en heb uiteindelijk gekozen voor free motion driehoeken. Ik doe dat nog niet zo heel lang en sommige hoeken zijn dan ook flink rond geworden, maar ik vond dit gewoon een leuk projectje om mee te oefenen. De stoffen stelen de show, dus het valt toch niet zo op!

Mocht je dit nou ook net zo'n leuke stoffencombi vinden als ik?? Ik heb nog 1 Fat Quarter bundel beschikbaar. Er zitten 5 verschillende stoffen in ik heb ze allemaal gebruikt in dit quiltje. 


Ok, even een ander projectje. Ik wil in ieder geval tot het midden komen deze week. Dat was de zondag zelfs al gelukt mmm... wat nou als ik iedere dag 2 patronen doe, dan is hij einde van de week af. Nou inderdaad! Dat is gelukt. Hij is bijna 2 meter lang en heerlijk lang voor de komende vriesdagen. Het was nog een flinke klus 2 patronen per dag, maar precies goed voor s'avonds na het eten. 

Het is de Guernsey wrap van Brooklyn Tweet op naalden 4 met Donut wol van de zeeman die ik kocht in Alkmaar en verder nergens heb gezien. Het kleurverloop is heel gaaf en neutraal. Alleen nog even wassen en blocken.


Ik ben ook nog wat verder gegaan met mijn kerstborduurwerkje en de letters zijn af! Dat was niet zo heel veel werk. Ze moesten eigenlijk in wit, maar ik vond dat dat niet genoeg opviel op mijn lichtbruine stof. Ik heb daarom een roodverloopgaren gebruikt en nu is het tenminste goed leesbaar. Ik hoop deze week de tak met de kerstballen af de hebben, maar dat lijkt een beetje ambitieus met mijn lange markt to do lijst, eens kijken hoever ik vandaag kom, want zondag middag neem ik altijd vrij. 

Over kabouters gesproken..... Ik heb er een nieuw huismaatje bij. Ik heb hem helemaal van 0 gebouwd zonder patroon of voorbeeld. Ik ben er best trots op al zeg ik het zelf. Ik heb gebruik gemaakt van, pvc-buis, tape, touw, kussens, een panty, sjaals, een deken en een onderbroek voor de handen en neus :X haha. 


Ik wilde eerst nog foto's tussendoor maken om te laten zien hoe ik het heb gedaan, maar het was zo stormachtig en donker buiten (midden op de dag!!) dat het totaal niet te zien was helaas.

Dat probleem zal ik nu gelukkig niet meer hebben! Gisteren heeft mijn lieve vriend maar liefst 4 spots opgehangen in mijn "kantoor" zoals hij het noemt. Hij had ze meegenomen van zijn werk en ik heb nu de meest verlichte kamer van het hele huis, het is net een echte studio! Alleen nog een beetje opruimen, maar dat komt in december en dan kan ik een leuke tour doen! 

en toen zaterdag.... Alle klusjes gedaan, zal ik aan de tasjes beginnen voor de beurs mmm... ik heb eigenlijk zin om te naaien.... en toen, helemaal per ongeluk, ben ik nog een nieuwe deken gestart. Je moet toch kunnen laten zien wat je met een charm pack kan of niet ;). Het wordt een gratis patroon voor hier op de blog als hij af is. Niet heel verstandig om nu nog zoiets groots te beginnen, maar ach, ik kan altijd nog s' nachts doorwerken. 

De stof is Into the woods van Lella boutique. 

Inmiddels nog maar 34 WIPS + 1 nieuwe dan natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik er nog af ga krijgen dit jaar. 

Fijne zondag!
-XOXO-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten