zondag 12 november 2017

WIP-Update : Efteling huisjes

Vorig jaar zijn we begonnen met het sparen van Efteling huisjes. We kochten ze natuurlijk na de kerst ;) en ze hebben toen maar twee weken gestaan. Met Halloween voorbij en de winterdip in aantocht vonden we het tijd voor wat gezelligheid en hebben we ze voor dit jaar alvast neergezet. We hebben immers nog tijd in te halen van vorig jaar toch ;) 


Het is al een hele verzameling. We hebben hans en grietje, een kabouterhuisje en het kasteel van doornroosje, dat is mijn lievelings sprookje. Hollebolle gijs en de ingang van het sprookjesbos mochten ook niet ontbreken en nog wat poppetjes die bij de huisjes horen. Het ziet er heel gezellig uit. 



Vooral  's avonds als je alle lampjes goed kunt zien. Die blauwe zijn nieuw, die hebben we bij de intratuin in Halsteren gekocht toen we daar 2 weken terug zijn gaan kijken. Ik was er nog nooit geweest, maar ik vond de efteling opbouw wel een beetje tegenvallen. De rest was prachtig. Het is een beetje een gekke kleur, maar wel erg gezellig en magisch.  

De kerstboom staat nog niet hoor ;) maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Je moet het zelf een beetje gezellig maken toch!


Op maandag weer aan de slag met het blokje van de week van het dutchmodernquiltguild. Nummer 16 alweer! Het wordt al een hele leuke stapel. Ik heb ze eens uitgelegd en gekeken welke kleur nog niet zoveel voorkwam en dat was donkerblauw! Een iets donkerdere combinatie dus deze keer, maar hij springt er wel lekker uit!

En toen viel ik bijna van mijn stoel! Ik kreeg een appje van mijn vriend, of ik a.u.b. een muts voor hem wilde maken, want hij moest de hele week in een hoogwerker in een kale hal en zijn oren vriezen eraf. In de 7 jaar dat we nu samen zijn, heb ik hem nog nooooiit een muts zien dragen of wanten, dus ik wist niet wat ik hoorde. 


Maar natuurlijk kan dat, normaal gesproken kan ik best een muts breien in een dag, maar met de beurs in aantocht pastte dat niet echt in het schema dus die heeft die nog tegoed! Een kans om iets voor hem te maken laat ik natuurlijk niet liggen. Dus ik heb de muts met mijn addi breimachine gemaakt. Dit is de tweede poging, de eerste was niet helemaal lang genoeg. Deze is het dus geworden en hij is superdik! Ik heb 2 draden dubbel gehouden, wat dat gave gemeleerde effect geeft en het is ook nog eens een dubbelzijdige muts, want je maakt 1 lange tunnel en die vouw je in elkaar. 
Als hij nou geen warme oren heeft weet ik het ook niet meer ;)


Wat niet de handigste zet was deze week, maar wel de leukste was het starten van een nieuwe quilt! Ik werd in een mailtje gevraagd hoeveel zijwanden ik wilde hebben op de beurs, maar dan had ik natuurlijk niet genoeg quilts om op te hangen. Natuurlijk is dat een smoes. Mijn hele huis ligt vol met dekens, maar natuurlijk net niet die met het naaldbos te maken hebben. Dus deze is het geworden! Hij is inmiddels af, maar het wordt een gratis patroon dus ik bewaar hem even voor een aparte blogpost waarin alle details komen.

Aangezien ik toch mijn muur had leeg gehaald om foto's van de deken te maken heb ik ook maar even een mooiere foto gemaakt van mijn sjaal die ik vorige week gemaakt heb. Ik heb hem al gedragen, ben er echt heel blij mee.


En natuurlijk een update van mijn kerstkaboutertjes. Zondag was ik echt al heel ver gekomen met de tak en moet je nou eens kijken! Ik had gedacht dat het veel meer werk zou zijn, maar iedere ochtend een uurtje en de hele tak en de kerstboom zijn af! Ik hoop stiekem dat ik hem volgende week dan af krijg, maar dat huis is helemaal dicht dus dat zal wel veel meer werk zijn, maar dat geeft niet! Ik heb de smaak te pakken. 


Ik merk dat ik het best fijn vind om te focussen op een project en doelen te stellen! 
De plus deken is weer van het lijstje en ik zit eraan te denken om 1 project weg te doen omdat ik niet helemaal tevreden ben en toch niet weet waar ik het wil hangen, maar die laat ik nog even staan en het aantal blijft op 34 staan deze week. 

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten