zondag 19 november 2017

WIP-Update: Heel veel FO's en een verf experiment

De beurs komt steeds dichterbij! Ik heb er heel veel zin in, maar stress geeft het wel. Deze week heb ik hard gewerkt aan mijn to do lijstje en het is bijna allemaal klaar!


De kurkpakketjes zijn helemaal klaar, voorzien van het patroon. Ik heb ook altijd ruzie met Word. Het typen gaat prima, en dan wil je de foto's invoegen en dan denkt hij het beter te weten ;) Maar het is gelukt!

Ik heb ook nog twee kerstkussens gemaakt met de nieuwe Cotton + steel Snow baby stof. 
Dit jaar heb ik niet zoveel kerststofjes. Ik begin net en dan moet je keuzes maken. Ik koos voor Halloween omdat iedereen al kerst heeft. Maar die schattige sneewpopjes kon ik niet laten liggen.
Na de beurs zet ik ze in de webshop. Dat kost even nog teveel tijd.


Geen eigen patroontjes dit keer, maar een kussen en een liniaal uit Love Patchwork & Quilting magazine.

Die glitter letters waren wel mijn eigen idee. Daar zat ik al een tijdje mee in mijn hoofd.
Ik heb een hele voorraad gesneden voor de beurs. Let it snow en Merry Christmas in rode en gouden glitters. De verpakking is ongeveer 30 cm lang, dus de letters zijn redelijk groot. 


Je hoeft ze alleen maar op de juiste plek te leggen en eroverheen te strijken. zo klaar! Leuk voor kussens, quilts, tassen noem het maar op. De letters blijven soepel. 

Om even in de kerst sfeer te blijven, mijn kerstborduurwerk is af! Ik heb er ook al een kussen van gemaakt aangezien ik in de kussen modus zat. Ik vind hem echt heel gaaf geworden. Ik had wel wat ruzie met die bolletjeslintjes maar ach. Met wat geduld is het goedgekomen.



 Ik had in mijn hoofd dat ik op de beurs wel op zoek wilde naar een kerstbolletje voor sokken. Ik ga volgend jaar eindelijk meedoen met de hype en proberen iedere maand een paar sokken te breien. Ik wilde dat al een tijdje en ze zitten zo lekker, dus waarom ook niet. Dit jaar de BOM van Sarah Fielke en TOM van Jen Kingwell, die nog een beetje doorloopt, dus dit word mijn nieuwe maandproject.

Ik had een beetje gekeken op de sites van de standhouders, maar er waren niet echt kerstbolletjes te vinden. Toen dacht ik, waarom maak ik er niet zelf een, hoe speciaal is dat!


En dit is hem geworden! Ik ben er heel tevreden over. Ik heb gewoon een wit bolletje Regia geverfd met voedselkleurstof en eventjes in de magnetron om in te trekken. 


Hier kun je zien hoe ik de kleuren geverfd heb.


En zo wordt hij dan als sok. Langere rode en groene streepjes en tussendoor spikkels in allerlei kleuren. Dit wordt het bolletje voor januari dus nog even geduld hebben. 
Het lijkt me erg leuk om iedere maand een eigen bolletje te maken, maar ik heb een paar leuke bolletjes liggen die kant en klaar zijn en die ik ook graag wil maken. 2 paar sokken wordt een beetje veel dus we zullen zien. 

Voor de hiel heb ik een groen bolletje geverfd en voor de tenen een rode. 


En dan heb je natuurlijk ook kerst stekenmarkeerders nodig! Ik had al een sneeuwvlokje, maar deze had ik er speciaal voor gekocht. Dit setje was een ketting van de H&M met een hert en deze bedeltjes zaten er los bij zodat je kon wisselen. Nou was ik helemaa kapot van dat hertje, dus nu hebben de andere bedeltjes een nieuw doel. Even een haakje eraan geklemd en klaar! Zo schattig.


En deze week als afsluiter in plaats van starter. Blokje 17 van de dutch MQG blokje van de week sew along. Dit blokje is heel onverwachts ook "mijn ontwerp". Ik had mijn werkbestandje gestuurd de vorige keer en ik kreeg een mailtje: We willen graag nog een blokje van je gebruiken. Dat is deze dus geworden. Dit is al een heel oud blokje : Broken wheel heet het. Ik vond hem zo leuk passen bij de twee kleuren uitdaging en door het wisselen van de stoffen en kleuren kun je hem zo modern maken als je zelf wilt. Niet mijn beste werk op de puntjes, maar wat zijn die beestjes toch schattig. 



Dat zijn dan nog 33 WIP's. In de maand december heb ik nog 1 kerstmarkt gepland bij mij in de buurt. Dat is een stuk minder veel werk, dus ik doe het daarna lekker rustig aan! Nadenken over mijn plannen en ideeën voor volgend jaar en zoveel mogelijk projectjes afmaken! Ik heb er al zin in :)

Fijne zondag!
-XOXO-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten