zaterdag 29 juli 2017

Een nieuwe hobby

Nog even een kleine handwerk update voordat ik jullie ga lastigvallen met webshopnieuws ;)
Voor als je het gemist hebt ;) morgen laat ik weten (blog,facebook,instagram) wat de openingsactie gaat worden en dinsdag is het dan echt zover en gaat de website online! 

Als je tussendoor even wat boodschapjes moet halen in de stad en je hebt ook nog eens een vvv-bon in je tas zitten, dan kan het natuurlijk niet anders dan dat je even bij de pipoos langswaait.

En daar hadden ze uiteraard een aantal leuke dingetjes die met mij mee naar huis wilden!


Zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik gek op cactussen en deze kon ik echt niet laten hangen. Een leuk klein projectje voor tussendoor en ook nog eens iets nieuws. Ik had nog nooit met diamond painting gewerkt. Wel pixels en dat soort dingen, dus moeilijk kon het niet zijn. En dat was ook zo.


Een paar uurtjes na het eten en hij was al af en ingelijst. De omschrijving was niet echt heel duidelijk maar even googlen en ik wist hoe het handige pennetje werkte. Met drie steentjes tegelijk gaat het razendsnel!


In dit pakketje zaten ronde steentjes, die precies op de voorbedrukte plaklaag passen (er zijn ook vierkante). Ze zitten niet allemaal even recht (oeps), maar ik was gewoon lekker bezig. 

Dat was natuurlijk niet het enige wat ik gevonden had. Ik heb mezelf ook verwend met dit macrame pakketje.


Het is een prachtig boek met veel foto's en duidelijke uitleg. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lukt al aardig. Er staan heel veel mooie patronen in. Dat vliegengordijn op de voorkant staat zeker op het verlanglijstje! Als je geïnteresseerd bent in een review, laat het dan zeker even weten! Macramé van Fanny Zedenius.

 En nog diezelfde avond alle touwtjes geknipt en vastgemaakt aan het stokje. Natuurlijk niet het gordijn, even met wat kleiners oefenen. 


Hij hangt aan een plankje naast mijn bureau, super handig! Het is precies de juiste hoogte en als ik even afgeleid ben doe ik een paar knoopjes en kan ik weer verder met mijn werk.

En na een week heb je dit dan al voor elkaar!


Ik vind het heel leuk om te doen. Het kan niet zo lang achter elkaar, want het is best zwaar voor je armen. Ik heb al meteen geleerd dat je de knopen niet te vast moet maken. Dat is schijnbaar mijn ding, want zo begon ik ook met haken en breien. Zo vast dat er gaan naald in te steken was 😂, maar uiteindelijk komt dat wel goed en het is toch maar een probeersel!

En wat er nog meer op mijn bureau ligt is mijn trui. 


Het was helemaal niet de bedoeling, maar af en toe kon ik het niet laten om een rondje te doen. Alleen maar achter de computer zitten is ook zo saai, en nu zit het 2e bolletje er al helemaal in 😇. Het is de Polished van Alicia Plummer met drops merino big. 

Ik ga nog even verder voor de tv, als de wedstrijd (ek-vrouwen) tenminste nog doorgaat met de regen. 

PS sorry voor de kwaliteit van sommige foto's, het is de hele dag al een beetje somber buiten. 

Fijne zaterdag! En tot morgen!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten