zondag 2 juli 2017

Plus quilt

Ik ben ook maar eens gestart met een plus-quilt. Die stond al tijden op mijn verlanglijstje. Ik zag tijdens het shoppen voor kledingstof een super leuke achterkant en dat was meteen mijn inspiratie. Ik heb in totaal 12 verschillende stoffen gebruikt.


Het formaat was zo bedacht. Ik keek een beetje naar de liniaal en besloot om 3 inch brede plusjes te maken. Het bedenken hoeveel ik van elke stof moest snijden was wat lastiger. Ik heb maar gewoon geteld hoeveel plussen ik nodig had en wat extra gesneden voor de variatie. 


Ik dacht dat 12 stoffen wel genoeg zou zijn, maar eigenlijk was het alsnog best lastig om ervoor te zorgen dat de kleuren niet te dicht bij elkaar zaten. Ik twijfelde nog voor ik hem in elkaar ging zetten, maar ik vond het geheel er mooi en gevarieerd uitzien, dus ik heb het maar zo gelaten. 


En hier mijn super zachte achterkant in mint ♡♡♡. Ik wilde eerst allebei de diagonalen quilten, maar ik vond de achterkant er zo leuk uitzien en ik was bang dat het teveel zou worden waardoor de quilt minder zacht zou zijn. 


De overgebleven blokken gebruik ik ook nog nuttig. Ik ben aan het oefenen met big stitch quilten met de hand. Het gaat al best goed al zeg ik het zelf en die hera-marker is een top hulpje.

Tjah, daar was ik zo'n beetje de hele week mee bezig.

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten