zondag 8 oktober 2017

WIP-Update - breipoes Jet

Gisteren heb ik weer een hele leuke ochtend gehad in het onderwijsmuseum in dordrecht. Ik mocht weer vrijwilliger zijn bij de handwerktentoonstelling. 

Ik heb dit keer 2 hele leuke dames ontmoet die me ook nog een beetje hebben leren kantklossen. Dat vind ik er altijd zo priegelig en knap uitzien! Het viel eigenlijk wel mee, het was natuurlijk maar 1 simpele steek, maar toch. Het leukste was nog wel dat een hele jonge bezoekster ook een poging wilde wagen en het meteen super leuk vond! Handwerkster in wording, die moeten we hebben! 

We hadden ook gezelschap van poes Jet. Er waren een paar werkjes afgekant van bezoekers en die waren meteen al ingepikt. Het is een echte kroelkat. Ze had haar plekje gevonden op alle warme breiwerkjes en moest even haar bedje opmaken. 


Een nieuwe maand, een nieuw pakketje voor de Delilah TOM. Ik ben pas bij maand 3/8 maar een webshop is veel meer werk dan je zou denken ;). Ik probeer eerst Down the rabbit hole bij te werken omdat Sarah Fielke volgend jaar naar Nederland komt. Ik was al flink aan het opruimen van de beurs, dus ik dacht laat ik de lapjes ook eens uit de doosjes halen, dan heb ik vast extra zin om ermee aan de slag te gaan.


En inderdaad. Het ziet er zo vrolijk uit. Het zijn er ook echt al veel. Het zijn wel kleine stukjes, maar de pakketjes van Aljona zijn meer dan de moeite waard! 

Een sew along die ik wel goed kan bijhouden is die van het Dutchmqg. Een blokje per week is goed te doen. Deze week heb ik er twee, want ik was op de beurs. 

blokje 11


& blokje 10


Inmiddels is het me ook eindelijk gelukt om een eigen ontwerpje op te sturen. Ik ben benieuwd wanneer die voorbij komt! 

Op de Handwerkdagen had ik dit superschattige dino haakpakket gekregen van mijn moeder. Het wolcafe stond tegenover ons en ik zat al de hele dag naar die lieverd te kijken. Ik kon het natuurlijk niet laten om meteen te beginnen. Dit is dino Minou. 


Er was een ook een blauwe versie, Barney, die gaat er natuurlijk ook komen, want alleen is ook zo zielig :P.


Een ander projectje wat ik gekregen had (al een tijdje geleden) waren deze leuke bolletjes uit texel, ik kreeg er ook een patroontje bij voor sloffen en hier zijn ze dan. Ze zijn wel lekker warm voor de winter. Ik vind het net kabouterslofjes :P.


In het museum ben ik een stukje verder gekomen met mijn trui. Poes jet was een beetje een afleiding, maar het verschil is te zien. Alleen ik moet wel even op zoek naar andere naalden, want deze gaan erg stroef in combinatie met de wol. Het einde komt in zicht!


Dus ja, 2 erbij, 2 eraf. Ik moet juist oude projecten afmaken, maar als ze meteen weer klaar zijn moet het kunnen toch ;). Ik moet nog een paar dingen doen voor halloween en de administratie en dan kan ik weer wat dingetjes gaan afstrepen! Ik heb er al zin in.

1.       Audrey wandkleed – Fanny Zedenius (macramé)
2.       Polished trui – Alicia Plummer (breien)
3.       African flower blanket (haken)
4.       Souffle de eend – popcorn (breien)
5.       Log cabin boxkleed (quilten)
6.       Washed & worn (quilten)
7.       Sterrenstelsel (quilten)
8.       Pinwheel kerst (quilten
9.       Merry, merry snowman – bunny hill designs (quilten)
10.   Mister dj – Melissa Corry (quilten)
11.   Les Soeur – Petra Prins & An Moonen (quilten)
12.   Pardon my garden – Tilda (quilten)
13.   Down the rabbit hole BOM2017 – Sarah Fielke (quilten)
14.   Delilah TOM2017 – Jen Kingwell (quilten)
15.   Dutch MQG blok van de week – leden van DutchMQG (quilten)
16.   Sashiko table runner – eigen ontwerp (quilten)
17.   One stitch wallhanging – eigen ontwerp (quilten)
18.   Halloween quilt – eigen ontwerp (quilten)
19.   Disney dreams Fantasia – Thomas Kinkade (borduren)
20.   Sneeuwman – Vrouwtje Plooi (vilten)
21.   Jellyroll sterren - ? (quilten)
22.   Butterfly quilt – Edyta Sitar (quilten)
23.   Post stamp basket – Jeanneke stempels (quilten)
24.   Snail Trail – quilty (quilten)
25.   Cursus kleding maken en ontwerpen (naaien)
26.   Shabby summer calendar – Cuore e Batticuore (borduren)
27.   It’s not christmas without a christmas tree – Cuore e batticuore (borduren)
28.   Sleeping beauty’s castle – chatelaine (borduren)
29.   Diamonds in the sky – tula pink (quilten)
30.   Scrappy stars – edyta sitar (quilten)
31.   Fluthering by – janine alers (quilten)
32.   Spinnen
33.   Kerstboom (borduren)
34.   Kerstboom slinger – farmyard quilting (naaien)
35.   Minions (borduren)
36.   Lily pond deken – Stylecraft cal (haken)
37.   Regenboog deken – eigen ontwerp (breien)
38.   Zwarte granny square deken (haken)
39.   Popcorn blanket – By haafner (haken)
40.   Guernsey wrap brooklyn tweed (breien)
41.    Dino Minou -  wolcafe (haken)

42.   Pantoffels van texel (breien)

Fijne zondag!
-XOXO-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten