zondag 15 oktober 2017

WIP-update - Vandaag is de dag!

Het was weer een "normale" week, dus ik kon op maandag meteen aan de slag met het blokje van de week van het dutchmodernquiltguild. 

I 💗 het blokje van deze week 😉.


Natuurlijk was ik voor de zoveelste keer vergeten het patroon in spiegelbeeld uit te printen! Gelukkig maakt het voor het ontwerp niet uit, maar een beetje stom is wel :P 
Ik ben ook niet helemaal tevreden over mijn stofkeuze, het was niet helemaal wat ik in mijn hoofd had, maar hij past mooi in het geheel, dus ach soms heb je dat. 

Morgen ben ik aan de beurt!! SPANNEND!!

Deze week ben ik heel druk geweest om alle Halloween projecten, pakketjes en patronen af te maken. Het was heel zwaar, maar het is gelukt! (zie de vorige blog post) Dus een beetje tijd om te ontspannen had ik wel nodig! Ik besloot iedere dag een blokje te maken voor deze popcorn deken waar ik in 2015(!) aan was begonnen. Ik had een witte versie gemaakt voor mijn moeder en wilde er graag zelf ook een en hij is toen in de kast terecht gekomen. 


Ik heb in ieder geval al flink wat vooruitgang geboekt en ben over de helft! Als ik dit tempo volhou heb ik hem volgende week zondag af, wat zou dat leuk zijn :)

Het patroon kan je hier vinden! Ik heb drops belle garen gebruikt. Ik ben wel iets eerder gestopt met het patroon en het bij 4 popcorns gehouden, want meer garen zit er niet in mijn bolletjes, maar het is een sierdeken dus het geeft niet als hij wat kleiner wordt. 

En wat nog veel gekker is! Ik kon haken in het zonnetje op het balkon :) Dat had ik echt niet meer verwacht in oktober. Ik heb altijd flink last van een winterdip dus dit komt mij erg goed uit! Een heel weekend lekker buiten genieten. Nog maar 7 blokjes te gaan.


En als het dan een beetje koud wordt??? Dan kan ik mijn trui aan!! hij is af!
Gisteren na alle klusjes had ik een paar uur om mijn laatste mouw af te maken en net heb ik alle draadjes afgewerkt. Daar ben ik dus schijnbaar heel slecht in en ik kan ze allemaal zo vinden... ach het is mijn eerste trui! Wat veel belangrijker is!  Hij past :) en goed ook! Dat maakt de winter toch weer een beetje leuk. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou gaan maken en ik heb zelfs al plannen voor een 2e :P


Voor de laatste keer! Het is de polished trui van Alicia Plummer gemaakt in drops big merino.

Fijne zonnige zondag!
-XOXO-

PS  dat brengt me op 39 WIPS :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten