zondag 29 oktober 2017

WIP-Update: een mijlpaal

Een flink aantal jaar geleden kocht ik een pakket om soufflé de eend te maken van de popcorn de beer serie. Ik wilde graag leren breien en oma ging me daar mee helpen. We herinneren het ons allebei nog heel goed. Ze heeft ontzettend veel geduld gehad, maar ik kon het gewoon echt niet en uiteindelijk heeft ze hem zelf maar voor me gemaakt. 


Een aantal jaar later kwam ik op internet een filmpje tegen van rondbreinaalden en een andere techniek voor het vasthouden van de draad. Dat was voor mij de oplossing. Ik had eerst leren haken met de draad in mijn linkerhand en op die manier leerde ik alsnog om te breien. Ik heb het patroon aan oma gevraagd en nu was het zo makkelijk om hem te maken. Het is dus toch nog goedgekomen.

Een ander project dat ik af heb gemaakt is dit macramé wandkleed uit het boek knoop er op los van Fanny Zedenius. Het patroon heet Audrey. Dit was de eerste keer dat ik macramé heb gebruikt en de bovenkant van het kleed is dan ook een beetje strak geworden. Het stokje is inmiddels afgezaagd en ik ben best tevreden. 


Een nieuwe week ook weer een nieuw blokje voor het dutchmqg. Deze had ik heel snel af, maar hij is ontzettend leuk. Ik ben gek op driehoekjes en een blokje dat je "gewoon" kunt naaien was zeer welkom. 


Toen was het pas dinsdag en had ik de hele week om aan andere projecten te werken. 


Ik ben nog verder gegaan met mijn borduurproject. Het kaboutervrouwtje is helemaal af. 


De Guernsey wrap heeft heel veel aandacht gekregen. Hij is drie keer zo lang als hij al was. Ik ben bijna toe aan het middenstuk en ik ga het waarschijnlijk net niet redden met de wol, maar ik heb een bijpassend kleurtje gevonden in mijn voorraad voor de middelste strook. Ik had eerst gedacht dat ik nog zeker een paar bollen extra nodig had, maar dat valt dus gelukkig mee. 


En wat ook al heel lang nodig was is een blokje voor de Delilah quilt van Jen Kingwell. Ik heb maar besloten om mee te doen met de tweede groep die in september pas is gestart. Zo voelt het niet de hele tijd alsof ik achterloop. Het is een superleuk project, maar ik wil hem graag met de hand maken en dat kost gewoon belachelijk veel tijd en geduld. Ik heb een hele dag over dit blok gedaan en dan moet ik eerlijk toegeven dat ik het handnaaien wel weer een beetje zat ben ookal is het best leuk om te doen. Ik probeer zoveel mogelijk de kleuren van de voorbeelddeken aan te houden, maar ik had niet zoveel paars en ik vind het contrast eigenlijk te zwak. Gelukkig kun je wel zien dat het een ster moet voorstellen dus ik laat hem zo! 

Dat was dus een hele productieve week op knutselgebied. Op werkgebied wat minder dus daar moet ik volgende week verandering in gaan brengen. Ik zit inmiddels op 36 wip's! Vandaag heb ik nog wat tijd, dus ik ben benieuwd waar ik aan verder ga werken. 

Fijne zondag!
-XOXO-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten